Anonym (mamma) skrev 2012-09-02 01:33:44 följande:
Såklart han varit aktiv under sommaren.
Men inte tagit ut sig på det sättet men gör på en träning.
Läkaren säjer att det beror på att mjälten och levern svullnar vid körtelfeber men nu har det gått ett år.
Om det nu var körtelfeber borde det väl ha försvunnit nu.
Har haft mycket halsfluss och nyligen opererat bort halsmandlar och polyper. Jag har en egen fundering på att det även kan vara så att man har körtlar i magen som svullnar upp vid förkylning och ansträngning. Liknande som han hade i halsen som gjorde att det blev halsfluss.
Det enda jag är säker på är att det inte är något psykiskt. Jag känner mina barn väl och de är väldigt trygga. Och när det är något som oroar så märks det.
Det sa en mamma där jag växte upp också ändå såg hon inte att hennes ena son mådde så dåligt att han till slut ställde sig framför tåget. Alla berättar inte precis allt för sina föräldrar. Jag tycker också det låter rätt mysko om han kan hålla sig igång hela sommaren utan att må dåligt och så börjar skolan och träningar och vips kommer magontet och ändå gick jag själv och mådde konstant dåligt i magen i tio år utan att läkarna lyssnade på varken mig eller mamma men jag mådde dåligt dygnet runt i tio år. Mjölkallergi visade sig det vara.
Jag hoppas ni kommer tillrätta med det som är fel vad det än är. Men ge dig inte. Är du hundra på att det är fysiskt SÅ GE DIG INTE. Läkaren är tyvärr väldigt ofta, förlåt säger jag till er som faktiskt är bra läkare, dumma i huvudet och borde sluta som läkare eftersom de slutat lyssna på sina patienter. Jag vet inte hur många läkare jag träffade under mina tio år när jag var sjuk konstant. De skyllde på ena än det andra. Mamma och pappa försökte flera gånger fråga om jag kunde vara allergiker men NEJ det var jag absolut inte, de vägrade. Ett stick i fingret eller en provotkation var allt som hade behövts men nej det var bortkastad tid för jag var minsann inte allergiker. Hade det inte varit för den vikarierande läkaren som var på akuten den sista kvällen när både jag och mamma kände att vi orkade inte mer, så hade jag varit död nu. Hade jag inte dött av näringsbristen hade jag ärligt talat tagit livet av mig för jag orkade inte mer.