• fair

Förkyld 7 månaders bebis vägrar sova

Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Jag håller på att bli tokig!!! Min dotter är förkyld med snuva, hosta och feber sen igår morse. Igår kväll somnade hon som vanligt vid 20.30 men vid 23 vaknade hon. Sen dess skriker hon så fort jag försöker få henne att sova. Nappen som hon i vanliga fall älskar, vägrar hon. Alvedon fick hon vid 01. Att ligga hos mig gör ingen skillnad heller. Jag har slutat nattamma men har fått göra det inatt, men hon somnar ändå inte. Snälla hjälp mig med råd!

• Svar på tråden Förkyld 7 månaders bebis vägrar sova
  • kille95
    fair skrev 2012-09-02 04:03:52 följande:
    Ja det var ju smart. Gå och lägg dig.
    Smartare än dina förslag Solig
  • Strumpans

Det är nog läskigt för henne att ligga ner m allt snor etc.

Låt henne sova i bilbarnstolen. Rekommenderades av vår astmaläkare till sonen.

Fungerade mkt bättre. Glöm inte spänna fast bara :)

• Mimmi77

Jättejobbigt när de blir så förkylda. Jag kör med näsdroppar och telefonkatalog under madrassen på natten.det går över på några dagar

• Höghus

Håller med Mimmi. Näsdroppar och huvudet i högläge funkar bäst. Klart bebis inte vill ha napp när hon inte kan andas ordentligt genom näsan.

• fair

Jag gav både näsdroppar och hade henne i högläge, jag hade henne i famnen, på bröstet, i vår säng, i vagnen. Ingenting fungerade. Men till slut, vid 03.30 ock jag henne att somna i vagnen. Vilken lättnad.

• Omega83

Om hon skriker när du lägger henne på rygg kan hon ha fått öroninflammation. Tryck försiktigt på öronflärpen och verkar hon reagera så hade jag ringt VC :)

Svar på tråden Förkyld 7 månaders bebis vägrar sova