Min ettåring har borrelia, med ond och svullen fot. Fler med erfarenheter?
Min 15-månaders fick ca 40 graders feber i torsdags och var snorig när jag hämtade från dagis. Vi trodde hon hade fått en förkylning och att hon inte ville gå själv för att hon mådde dåligt. i fredags var vi på vårdcentralen för hon hade inte ätit eller druckit på hela dagen, men de sa bara att vi skulle avvakta.
Så igår, märkte vi att hon verkligen inte ville att man skulle röra hennes vänstra fot. Den svullnade upp ganska fort och blev röd och varm. Hon vill inte använda den alls, men viftar glatt med den andra. Så vi fick en tid på närakuten och den läkaren tyckte det såg ut som borrelia. Vi skall behandla med kåvepenin i 10 dagar, 6 ml 3ggr/ dag.
Vet någon när penicillinet börjar verka? Hon har verkligen ont i den där foten och skriker bara man rör sig. Hon vill bara ligga ner och sova hela tiden. Det känns så jävla grymt att behöva väcka henne och ge henne den där vidriga medicinen. Jag smakade själv på den igår och det var verkligen vedervärdigt! Någon som har tips på hur vi ska få i henne den på snällast vis?
Tacksam för svar. Jag är så himla orolig....