• gravid12

Helt plötsligt

Har gått in i v.16 nu och innan har jag kännt att jag är gravid, magen har varit uppsvullen och jag har sätt gravid ut jag har haft en hel del symtom.

Men så fort jag gick in i v.16 så försvann allt helt plötsligt kändes det som, ser inte gravid ut längre och känner inte alls lite stakr av vissa symtom längre...

Nån annan som vart med om samma sak??

Känner mig bara lite orolig att det kanske inte står rätt till där inne eller så kanske det är helt normalt??

Behövde bara lite stöd från er andra, det är min först graviditet och det känns som man är nojjig för ALLT....

• Svar på tråden Helt plötsligt
  • gravid12

Jasså?? Så det är alltså normalt med andra ord? Har du själv kännt så?

• lina5462

Ingen fara! :) Kände precis samma, tyckte jag fick mage rätt tidigt men den försvann vid veckan 13 ungefär sen kom den "riktiga" magen inte förrän vecka 19 ungefär! :)

Kan tillägga att jag aldrig har haft sympom och kände första försterrörelsen i slutet av vecka 20 :)

• gravid12

Känns skönt att höra :) har suttit och läst runt en massa och det verkar vara väldigt normalt och speciellt runt den här veckan också, så man kanske ska vara rätt lugn då....

Så långt kvar till UL bara känns det som innan man kan slappna av mer!

• Vero06

Är själv i vecka 16 (15+1). Känner precis som du att mycket av symptomen har avtagit (försvunnit??).
    Jag är i och för sig väldigt trött, känner mig andfådd...och ibland sträcker det och drar i vissa lägen.
     Och RUL är först i början på oktober...låång väntan. Även om KUB:en inte visade några konstigheter så blir man ju lite orolig...man har ju ingen indikation på hur lillplutt har det där inne.

Normalt? Ja, tydligen...men GUD så jobbigt!!    

• gravid12
    Vero06 skrev 2012-09-03 10:40:17 följande:
    Är själv i vecka 16 (15+1). Känner precis som du att mycket av symptomen har avtagit (försvunnit??).
    Jag är i och för sig väldigt trött, känner mig andfådd...och ibland sträcker det och drar i vissa lägen.
     Och RUL är först i början på oktober...låång väntan. Även om KUB:en inte visade några konstigheter så blir man ju lite orolig...man har ju ingen indikation på hur lillplutt har det där inne.

Normalt? Ja, tydligen...men GUD så jobbigt!!    
    Ja jag håller med, det är verkligen jätte jobbigt och det är hela 18 dagar kvar innan jag får komma på UL.
    Har inte gjort KUB:en heller så jag är verkligen omedveten om hur allt står till där inne...
    Men man får bara tänka positiva tankar så ska det nog går bra :)

• Vero06

...men, känner du något symptom alls eller är allt puts väck? Hur känns magen, till exempel....? Några andra känningar som mycket spring på toa eller huvudvärk?

På mig känns det som om att det är något i magen, som en tyngd. Många av symptomen har annars avtagit och inga som helst livstecken från magen. BM vägrade dessutom att kolla hjärtljud förra veckan....den var för liten tyckte hon. SUCK!! 

• gravid12
    Vero06 skrev 2012-09-03 15:07:17 följande:
    ...men, känner du något symptom alls eller är allt puts väck? Hur känns magen, till exempel....? Några andra känningar som mycket spring på toa eller huvudvärk?

På mig känns det som om att det är något i magen, som en tyngd. Många av symptomen har annars avtagit och inga som helst livstecken från magen. BM vägrade dessutom att kolla hjärtljud förra veckan....den var för liten tyckte hon. SUCK!! 
    Känner väl nånting , det gör jag..
    Ömma bröst, måste kissa en del och åkt på både förkylning och tyvärr svampinfektion.

Men det känns ändå inte som förr på nått sätt, var så glad när jag äntligen hade fått en fin liten hård kula på magen sen bara över en natt försvann den.

men det kanske kan vara så att man är så van att se sig själv och känna alla symtom tillslut så man inte tänker på det mer !!?

• Alfalfafrö

Är i vecka 13+5 och jag tycker också att alla symptom har försvunnit. Minns att det var så med både ettan och tvåan, men det känns faktiskt ganska trist! Vi var på tidigt UL förra veckan o då såg jag lillen röra sig så jag får helt enkelt anta att allt är som det ska!

• gravid12
    Alfalfafrö skrev 2012-09-07 11:07:53 följande:
    Är i vecka 13+5 och jag tycker också att alla symptom har försvunnit. Minns att det var så med både ettan och tvåan, men det känns faktiskt ganska trist! Vi var på tidigt UL förra veckan o då såg jag lillen röra sig så jag får helt enkelt anta att allt är som det ska!
    Ja det känns lite trist men det har äntligen börjat komma tillbaka lite sakta men säkert :)
    gick precis in i v 17 igår och bara 2 veckor kvar till UL, så börjar känna mig lite lugnare men är lite nervös inför UL..

Skönt för dig att du i alla fall har fått sätt att eran lilla rör sig där inne, måste vara en härlig känsla!
Svar på tråden Helt plötsligt