Teatrar med Ulf Brunnberg
Tja på er!
Jag söker garerobsfarser eller teatrar som gått på TV, där Ulf Brunnberg spelar.
Behöver hjälp att komma ihåg vad han spelade i.
Tja på er!
Jag söker garerobsfarser eller teatrar som gått på TV, där Ulf Brunnberg spelar.
Behöver hjälp att komma ihåg vad han spelade i.
"Sjukan" med Björn Gustavsson och Lasse Lindroth! Fast det kanske inte räknas om teater?
Jag fick för mig att googla lite och hittade lite grejer han varit med i:
Herrskap och Tjänstehjon - Fredriksdalsteatern, stad?
Omaka par - Maximteatern i Sthlm
musikalen "Annie" i Malmö.
tackar! jag har också sökt en del men jag söker en fars som han spelade tillsammans med Birgitta Andersson & Björn Gustafsson. Relativt gammal grej.
....kom på en minnesbild. Jag vet att Brunnberg stängde in Gustafsson hela tiden i någon garderob eller förråd.
hm... det ringer ingen klocka men jag puffar tråden.
Det är nog inte den du söker men en av mina (och mina familj, med mamma, systrar och allt) stora favoriter är KUTA OCH KÖR. En fantastisk fars med Ulf Brunnberg, Björn Gustavsson, Mona Seilitz, Sune Mangs m.fl Vi kan nog hela pjäsen utantill!
Nickan!! Du har en själsfrände här... Älskar den farsen!! Mina föräldrar har den inspelad... Rätt kul att se Aktuellt mitt mellan akterna! Tänk att det nästan var samma bekymmer i världen då... (Början på 90-talet tror jag inspelningen är ifrån)
Kan också hela farsen utantill...
Emmerdale forever! Det kanske är den som jag tänkter på. Namnet verkar bekant asså. Skulle ge vad som helst för att få den på rulle eller skiva. Skulle du kunna fixa den åt mig.
*kastar sig på knäna* SNÄLLA!!!
Emmerdale forever - kul att höra! Kan berätta en liten anekdot; i min familj brukade vi ofta dra citat från "Kuta och kör" inför varandra. Fast oftast när vi var själva eftersom det var väldigt internt. Vilket min minsta lillasyster som då gick på dagis inte förstod. Det var en familjetillställing på hennes dagis och alla barn, föräldrar, syskon och personal sitter och fikar då hon plötsligt säger:
"Jag tror att Stanley dricker...."
Varpå alla tystnar. Och tittar undrande på min syster och den förälder som råkar heta just Stanley. Men hon fortsätter:
"Eller så knarkar han!"
Stanley blir naturligtvis tomatröd i ansiktet och det blir även vår mor som måste förklara att lillasyster bara har sett en fars på teve som vi brukar citera hemma. Och att den handlar om en som heter Stanley...
Nickan --> Tack för roliga anekdoten!! Skrattar högt på jobbet...
Tror att jag ska kolla om mamma har kvar inspelningen, bättre att se den än all skit som går på TV....