• Phillippa

Är det fult med spegeldörrar på garderober?

Jag och min man skall köpa garderober till vårt blivande sovrum och är inne på att köpa IKEAs PAX garderober. Det blir två st tvåmeters garderober, dvs fyra meter garderob. Rummet är inte så jättestort. 

Vi var inne på vita garderobsdörrar men så såg vi att det även fanns dörrar med spegelglas. Vi tyckte att de var snygga och rummet kommer ju att se större ut men jag är rädd att det kommer att se "tacky" ut. Är det fortfarande för mycket 80-tal över just spegeldörrar eller kan man ha det igen nu på  2000-talet?

Här är en länk till dörrarna (tror att det är rätt dörrar).

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40141362/ 

• Svar på tråden Är det fult med spegeldörrar på garderober?
  • hernameispekka

Mina föräldrar har spegel i hallen och det passar men vita i sovrummet. Tror inte jag skulle vilja ha så stor spegel i sovrummet. Kan kännas las vegas

• Maximus01

Vi flyttade in i ett hus i mars och vi har spegeldörrar i sovrummet , jag tycker det är helt okej .

• JASS

Vi har stora spegeldörrar både i vårt sovrum och i barnens rum. Kan hända att det är las Vegas. Men för oss handlar det om att använda det lilla dagsljus som fönstren släpper in.

• hernameispekka
    JASS skrev 2012-09-02 20:28:55 följande:
    Vi har stora spegeldörrar både i vårt sovrum och i barnens rum. Kan hända att det är las Vegas. Men för oss handlar det om att använda det lilla dagsljus som fönstren släpper in.
    Ja, det kan vara smakfullt. Menade det inte så men personligen skulle jag inte vilja se mig själv direkt på morgonen så Tungan ute
  • nozpa

Fattar jag rätt? Det är inga spegelglas på de dörrarna. De är glasdörrar. Man ser alltså lite in i garderoben. Tycker dock att de är snygga om man har ordning i garderoberna. Spegelglas hade jag nog avstått dock.

• Phillippa

Hmm... Då länkade jag fel. Det är riktigt spegelglad jag menar. Jag tyckte att det var svårt att avgöra på bilderna och det stod inte "spegelglas" på någon. Jag såg dem irl idag så jag vet att de finns och de är i samma modell som på bilden.

• nozpa
    Phillippa skrev 2012-09-02 21:22:23 följande:
    Hmm... Då länkade jag fel. Det är riktigt spegelglad jag menar. Jag tyckte att det var svårt att avgöra på bilderna och det stod inte "spegelglas" på någon. Jag såg dem irl idag så jag vet att de finns och de är i samma modell som på bilden.

Okej. Men tror jag vet vilka du menar iaf. Men hur är garderoberna placerade i rummet? Vid fotänden av sägen eller sidan av sängen?  Tycker det skulle kunna funka om de är nere vid fotändan av sängen. Men är det bara 30 cm till sängen där emellan tror jag tyvärr att det kommer se väldigt 80tal ut. Men va tusan, tycker ni om det så kör på!
  • Phillippa

Tufeaputa: Ehh??? Vem är du och vad har du varit med om som får dig att vilja skriva så till en okänd människa? Tyvärr har du nog tagit fel på person för jag är skitsnygg ;).

Nozpa: de kommer att stå på sidan av sängen.

• duntäcke
    Tufeaputa skrev 2012-09-02 21:38:17 följande:
    Nej, det är inte fult. Däremot är DU ful. Ditt ansikte. Och kropp. Om jag vore du, skulle jag inte vilja ha speglar så där, så att du ser dig själv hela tiden. Du är så vidrigt ful, att speglarna kommer nog spricka ( din mjölk måste ju ha surnat för länge sen, fulo) Inte för att vara taskig. Jag älskar dig annars. Bara det att du föddes ful och fortsätter på samma bana utmed livet. Love.
    Hahahhahaha, dagens garv.
  • Trilling85

Vi har Ikeas pax! Vi satte in en smal garderob med en glasdörr på! De andra är skjutdörrar med svart glas! Tycker det är super!

• Bibbidi

Ja jag tycker det är fult. Skaffa istället någon stående spegel som du kan ställa bredvid istället.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • bullerbyn

Ja det kommer se smaklöst ut. Som ovan skrev, satsa på en separat spegel. Även så blir det så fula finger-fettfäckar eftersom man öppnar och stänger konstant.

• Phillippa

Ja, jag tror vi hoppar över spegeldörrar eller så får en smal garderob mellan övriga ha spegeldörr.

Svar på tråden Är det fult med spegeldörrar på garderober?