• PinglanGbg

Väckarklockan på iPhone?

Jag har precis inhandlat en iPhone och ska ställa klockan inför jobbdagen imorgon. Men det verkar som att ljudet sänks även på påminnelsen när jag sänker ringsignalen. På alla andra mobiler jag har haft så har jag kunnat stänga av ljudet helt men ändå ha väckarklockan på ganska högt. Är ju rädd att jag ska förlova mig. Det får inte hända. Så om jag vill ha ljud på på väckarklockan så måste jag höja även ringvolymen? Verkar ju galet. Nån som vet?

• Svar på tråden Väckarklockan på iPhone?
  • Queenie70

Jag stänger av ljudet helt med knappen på sidan av telefonen. Det påverkar inte väckarklockan.

• Makrame

Du kan stänga av ljudet, den ringer ändå! :)

• missen73

Sänker du ljudet så sänks även väckarklockans ljud , sätt iphonen på ljjudlös läge med knappen på vänster sida så fungerar väckarklockan ändå

• PinglanGbg

Men den ringer ju ganska lågt tyckte jag när jag provringde den. Och det finns ingenstans att höja den.

• missen73

Höj ringvolymen så höjer du även klockan volym

• PinglanGbg
    missen73 skrev 2012-09-02 19:39:00 följande:
    Sänker du ljudet så sänks även väckarklockans ljud , sätt iphonen på ljjudlös läge med knappen på vänster sida så fungerar väckarklockan ändå

Åh... Nu fattar jag. Jag hittade precis en knapp till på sidan på mobilen. Vad bra! Tack alla för hjälpen.
  • Sofvid7

Jag har problem tvärtemot... Jag har på högsta volym under dagen men på morgonen när väckarklockan ringer så vaknar jag i panik och får nästan hjärtinfarkt då jag glömt skruva ner ljudet på kvällen, har dock den på ljudlös och sovläge. Går det inte att ha ringsignalsljidet på högt men väckarklocka på lågt? Skruvar man sen ner det så glömmer man skruva upp det på morgonen.

Svar på tråden Väckarklockan på iPhone?