• Anonym

Personal med långärmat på sjukhus

I Sverige är det strängt förbjudet att bära långärmat inom vården ex sjukhus. Men i USA går de runt med långärmat samt en bussarong över.??? Eller är det bara i SCRUBS man ser det? Har för mej att jag sett det annars oxå i verkligheten....Bör de ej gälla dem med?

• Svar på tråden Personal med långärmat på sjukhus
  • Anonym

Jag vet inte vad som gäller där men jag har också tänkt på att dom alltid har långärmat i sjukhusserier från USA.

• Anonym (Enda)

Och i sjukhusserier från England (Holby City...) går läkarna omkring i privata kläder och så en långärmad läkarrock på det.

Har hört att sjukhuspersonalen i USA ofta åker till/från jobbet i sina "scrubs", vet dock ej om det är sant. De får köpa - och tvätta - sina kläder själva.

• Tygtiiger

När blev Scrubs en dokumentär??

För er som på allvar tror att scrubs speglar vardagen på sjukhus kan jag meddela att de flesta som jobbar på ett genomsnittligt sjukhus är betydligt fulare än amerikanska såpaskådisar, de har mindre tid för sina patienter, och brister mer sällan ut i sång- och dansrutiner.  

Nåja, nu är det inte jätteskillnad på lång- och kortärmat vad gäller bakterier, faktiskt, men om man har långärmat blir det svårare att tvätta ordentligt för man blir ju blöt.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Anonym
    Anonym (Enda) skrev 2012-09-02 22:38:49 följande:

Och i sjukhusserier från England (Holby City...) går läkarna omkring i privata kläder och så en långärmad läkarrock på det.

Har hört att sjukhuspersonalen i USA ofta åker till/från jobbet i sina "scrubs", vet dock ej om det är sant. De får köpa - och tvätta - sina kläder själva.

Jo jag har med sett det på HC, ibland går de bara i kostym men det är ju en serie

Japp, har lagt märke till det att de åker i sina vård kläder till och ifrån arbetet.  
Svar på tråden Personal med långärmat på sjukhus