• Pärla

När började ni med TV i barnrummet?

Hej alla mammor!

Jag undrar bara en sak ang TV i barnrummet.
    Från vilken ålder lät ni era barn ha TV i deras rum?
    Typ låta dem titta på barnfilmer, tecknade serier osv..

Har några kompisar som har börjat med TV från 2 års ålder..Är det inte ganska tidigt?

• Svar på tråden När började ni med TV i barnrummet?
  • Ruggugglan

Mina barn har ingen tv på sina rum. De är 2 och 6 år gamla. Vi har en TV på övervåningen som 6 åringen brukar spela tv-spel på ibland, men egen tv på rummet får de först i tonåren.

• Fru Mamma

Jag var 13 när jag fick tillåtelse att själv köpa en tv till mitt rum, för mina egna sparade pengar. Och vi kommer antagligen köra med samma upplägg för våra barn :P Jag var JÄTTESTOLT över att ha en 14-tumstv med inbyggd dvd-spelare som jag hade sparat ihop till själv :D

• sandlilja

Aldrig. Vi har en vanlig och en liten tv i huset. Dom är nu stora och har överlevt ändå.

• pluvdo

Jag fick min första TV när jag fyllde 14 tror jag. Och det räckte. Jag hade inte behövt en TV på rummet tidigare än så. Man skall väl försöka vänta så länge som möjligt med det tycker jag.

• Erki

Min dotter fick sin när hon fyllde 8.
    Dock beror det på att vi endast hade en tv i vardagsrummet och det var inte så kul för oss att titta på barnprogram stup i ett.
    Och på helgerna så går det nästan bara vuxenfilmer från kl 8-9 och det var ju inte så passande för henne.
    Tror vi kommer köra samma ålder på lillebror om vi inte har ett extra sällskapsrum med tv då.

• Aaglars
    sandlilja skrev 2012-09-02 22:38:17 följande:
    Aldrig. Vi har en vanlig och en liten tv i huset. Dom är nu stora och har överlevt ändå.
  • Aaglars
    Erki skrev 2012-09-03 10:26:35 följande:
    Min dotter fick sin när hon fyllde 8.
    Dock beror det på att vi endast hade en tv i vardagsrummet och det var inte så kul för oss att titta på barnprogram stup i ett.
    Och på helgerna så går det nästan bara vuxenfilmer från kl 8-9 och det var ju inte så passande för henne.
    Tror vi kommer köra samma ålder på lillebror om vi inte har ett extra sällskapsrum med tv då.
    Eller så kan man göra annat än att titta på TV...
  • TeriChan

Min dotter var 2. Men hon tittade inte så ofta då, det är mer nu. När hon ska sova vill hon ha saga och sen film. ibland lyssnar hon på saga på tv'n.

• Flisan79

Vi har en i vardagsrummet och en i sovrummet så barnen kan titta på någon av dem. Det kommer dröja innan tv på rummet blir aktuellt.

Jag har läst att man inte bör ha tv i barnens rum.

Jag vill heller inte att de ska sitta framför en tv där inne utan låta fantasin flöda i lek ist.

• Aaglars
    Flisan79 skrev 2012-09-03 11:46:48 följande:
    Jag har läst att man inte bör ha tv i barnens rum.

Jag vill heller inte att de ska sitta framför en tv där inne utan låta fantasin flöda i lek ist.
Svar på tråden När började ni med TV i barnrummet?