• OneHeart

Någon som har koll på Emmaljunga 2013?

Vi väntar vårt första barn till början på 2013 och har bestämt oss för en Emmaljunga City cross med citykorg. 
    Dock har vi lite funderingar kring de olika chassin som finns.. Kan man välja exempelvis PP Dark grey på liggdel och sen ha den vanliga Black på sittdelen? Det är ju två olika chassin till de olika färgerna.
    Eller måste man hålla sig inom samma "grupp"? Alltså PP på både sitt och liggdel i så fall.

Sen, hur är det med de nya däcken på PP-serien? Någon som har hunnit testköra? Är rädd att de inte kommer vara så bra i snö pga den plana randen mitt i. Någon som vet? Sen tycker jag att de är fulare också (på bild iaf), men det är väl en smakfråga antar jag.

• Svar på tråden Någon som har koll på Emmaljunga 2013?
  • Kaffegalningen

Som jag har fattat det får du chassi efter vilken sittvagn du väljer, sedan kan du välja en vanlig citykorg eller citykorg supreme (med PP-färgerna).

Hjulen har jag inte sett IRL tyvärr, men det låter bra med bättre körkomfort, det är stor skillnad mellan lufthjul och vanliga. Dock tror jag inte de blir sämre i snö? Då ska ju hela hjulet ta i och inte bara den dämpande delen som tar på hårda underlag.

• OneHeart

Okej, så då borde det gå att välja lite olika utan att vara låst till chassit (mer än på sittdelen). Vore toppenbra :)

Någon annan som har koll?

• victoriadahl

Jag har samma uppfattning som ovansående talare, att sittdelen är de som styr chassit sen kan i välja vilken korg du vill till de chassit :)

Vi har beställt en Nitro City och har PP färg på sittdel men "vanlig" färg på liggdelen.

• OneHeart

Någon annan som hunnit testköra nya PP-chassit? Verkar än så länge inte finnas i någon babybutik i närheten där jag bor :/

• OneHeart

Det har löst sig, vi valde två olika färger och fick det vanliga chassit :) 

Svar på tråden Någon som har koll på Emmaljunga 2013?