• MaryCaroline

Barnvagnsreflexer?

Finns det speciella barnvagnsreflexer att köpa? Hur många "behöver" man och hur ska man placera dem? Eller får man lov att köpa vanliga sådana där som hänger med snöre och fästa med säkerhetsnålar så de hänger och dinglar och reflexer som klistermärken? Såg att det fanns reflexer som man fäster på ekrarna, men om man inte har ekrar vad ska man använda istället? Började fundera på detta, har BF 1 oktober och senare i höst och vinter är det ju så mörkt tidigt på dagarna. Tänkte även på att jag nästan aldrig sett en barnvagn med reflexer men jag vill gärna ha det på barnvagnen :)

• Svar på tråden Barnvagnsreflexer?
  • FlitigaLis

Köpte klistermärksreflexer på.Ica maxi, finns på biltema också och klistrade på runt om på chassit. Är både avlånga och runda i arket så vi satte mitt i hjulen osv.

Trodde inte klustermärkena skulle sitta så bra men de har suttit sen mars på vår vagn utan att lossna. Och lossnar de så har jag massor kvar på arket så det är bara att sätta dit nya.

• ialia

Vi köpte reflextejp på jula som vi tejpat på chasit på alla sidor. Syns knappt dagtid men lyser upp väldigt bra när de är mörkt. De finns reflextejp att köpa lite var stans.

• veh

Jag köpte en illgul grej man la över sufletten, fanns på Claes Ohlson. www.clasohlson.com/se/Reflexöverdrag-för-barnvagn-Asaklitt/Pr349078000 Utöver det så satte vi två såna "reflexarmband" som rullar ihop sig själva, som vi satte ifram på vagnen. Vi tänkte att bakifrån var onödigt, där går man ju. Och vid sidorna fanns det reflexer på vagnen.

Svar på tråden Barnvagnsreflexer?