• Mamma till Olivia

Jag har minskad sexlust & min sambo blir sur!

Nu är det såhär att jag och min sambo har varit tillsammans i 4år och fått ett barn tillsammans som är 15månader gammal. Vi har det mycket bra när set gäller familjelivet men när det kommer till mellan oss och sexlivet så är det dött. Det är mig allt hänger på då han ger några försök men jag säger att jag är trött och vill sova. :/ Många gånger vill jag gärna men när jag väl kommer fram till kritan så tvekar jag och vill inte, varför? Vi är Dock uppväxt på två olika familjer, min mamma har varit ensam hela min uppväxt och han har haft två föräldrar som varit gifta alla åren, kan det ha med det att göra?! Jag har en hasp som nekar att jag inte vill eller känner för det.. Jag älskar min sambo mest och vill inget ska hända mellan oss.. Någon som har tips som kan hjälpa oss? Innan barn hade vi sex ganska ofta och nu efter vi fått barn så har vi kanske haft det 8gånger På 15 månader :(

• Svar på tråden Jag har minskad sexlust & min sambo blir sur!
  • Anonym (Frida)

Nej, jag tror inte din sexlust har med din uppväxt att göra. Men istället för att börja tänka att du är för trött ska du tänka på hur det känns att ha sex...(jag antar att du gillar det när du väl har det).

• Anonym (J)

Ni kanske kan försöka ha sex tidigare på dagen/eftermiddagen innan tröttheten kommer!? Tror inte heller att din uppväxt, som du beskriver den, har något med sexlusten att göra. Det händer mycket när man skaffar barn. Du som kvinna förändras en del och allt det ni hade har kastats upp och förändrats. Häng med i förändringen och se er inte bara som mamma och pappa. Håll liv i er relation. 

• Mamma till Olivia

Nej det kanske inte har med uppväxten att göra.. Men vi har ju försökt hitta på saker som par och ej föräldrar men det verkar inte funkar riktigt heller :( exempel på att hålla kärleken vid liv?

• Anonym (J)
    Mamma till Olivia skrev 2012-09-03 10:03:42 följande:
    Nej det kanske inte har med uppväxten att göra.. Men vi har ju försökt hitta på saker som par och ej föräldrar men det verkar inte funkar riktigt heller :( exempel på att hålla kärleken vid liv?
    Att anstränga sig för att försöka förstå varandras behov och önskemål och situation. Då menar jag inte att någon skall ställa upp eller göra något mot sin vilja. Om ni älskar varandra och finns för varandra i vardagen så finns det en bra bas att jobba från. Vet han hur du känner? Vet du hur han känner? Våga prata även om saker som kanske upplevs/känns som jobbiga och svåra. 

Uppmuntra varandra. Ge komplimanger. Bry er om varandra och varandras intressen. Kramar och smek, mys och hångel. Glöm inte bort det. 
  • Flisan79

Ett par frågor: ammar du fortfarande eller slutat nyligen? Använder du någon form av hormonpreparat typ p-piller, hormonspiral osv. Äter du någon antidepp?

• mikael68

Skaffa barnvakt nån natt, gå på restaurang, massage å hotellnatt.
    kravlöst, ligg å bara kramas är du för trött på kvällen så kanske ni somnar men då kan ni kramas på morgonen så kanske det leder till nått
    Lycka till 

• Anonym

Du kan väl förföra honom någon gång på dagen när du känner dig piggare? 

Om man har kommit in i ett mönster av att inte ha sex så får man helt enkelt bestämma sig för att bryta det. Man får planera när man ska ha sex i förväg så att det blir av och så inte känna efter så mycket om man är sugen eller inte. Oftast blir man ju ganska sugen när man väl har kommit igång.  

Svar på tråden Jag har minskad sexlust & min sambo blir sur!