Deprimerad, klarar inte högskolan & vill läsa komvux. Vad ska jag göra???!
Jag har blivit super-deprimerad och omotiverad och vet inte vad jag ska ta mig till. :(
Nu till hösten har jag kommit in på två högskolekurser på distans, och det här blir första gången för mig. Innan har jag bara läst gymnasiet. Men nu känns det helt omöjligt när jag är så himla nere, deprimerad och bara gråter hela tiden. Det blir liksom hopplöst att sätta sig in i något svårt som är helt nytt, speciellt på distans när man inte får samma hjälp och stöd som man har av elever och vuxna i en vanlig skola. Det här går bara inte! :( Vad ska jag göra?
Jag kom på att man kanske skulle kunna läsa någon gymnasiekurs på komvux? Det innebär ju också att jag pluggar fast jag är nere, men gymnasiet vet jag hur man gör. Det klarar jag av eftersom att jag gjort det förr. Men tyvärr är ju ansökningsdatumen redan passerade för hösten.
Tror ni att komvux i min ort kan hjälpa mig? Om jag berättar att jag är deprimerad, inte klarar av något annat, och måste ha något att göra. Kan de göra någonting då eller är det som det är?