• Anonym (Hanna)

Vart köpa kläder till LÅNGA killar?!?!?

Jag skulle vilja överaska min nya kille med något fint klädesplagg. Men saken är den att han är 2.04cm lång och jag vet att han själv nämnt att han har svårt att hitta kläder som passar. Saken är den också att han är välidgt smal, väldigt!

Någon som har något tips? 

• Svar på tråden Vart köpa kläder till LÅNGA killar?!?!?
  • Anonym (Hanna)

Ingen som vet? :)

• Fredrik P

Hej
    Är själv 2,05cm, smal, 20år.
    Det handlar inte så mycket om vart, utan snarare om vilka märken som har. Byxor brukar inte vara nå störe problem, men skor/t-shirts/tröjor kan vara nästintill omöjligt att hitta.
    Själv använder jag nästan bara Adrian Hammonds kläder, köpta från stayhard.se. Men det är ju min stil då. Jag vet inte vad din kille har för stil;)
    Mouli har ofta smala, och ibland långa plagg. Army of me, About Knowing Ed och ...aaa, det är bara dem jag har att komma med tyvärr. 
    Lycka till! 
    /Fredrik Glad

• Anonym (Hanna)

Åh tack så jättemycket! Ska genast kika! Stackarn har ju inte så mycket kläder och många tröjjor är för korta.
    Skor verkar inte vara lika svårt, han har strl 46 och det känns ganska "litet" för hans längd. Vad har du för strl på skor?

• Anonym (Hanna)

En till fråga till, vad har du för strl på kläderna? Har kollat en del på hans kläder, eller tröjjor och då verkar det vara L eller XL, men många kläder känns som dom blir så "pöllsiga" i typ XL.

• Anonym (Hanna)

Den länken tog mig till tradera?

• shakennotstörd

Jag vet inte om King Size club fortfarande finns i Sverige. Förut hade dom en inköpsguide för den som är lång, både män och kvinnor och även för annat än kläder såsom sängar och cyklar.

• Anonym (Hanna)
    shakennotstörd skrev 2013-03-18 12:19:23 följande:
    Jag vet inte om King Size club fortfarande finns i Sverige. Förut hade dom en inköpsguide för den som är lång, både män och kvinnor och även för annat än kläder såsom sängar och cyklar.
    Tack så mycket! Ska genast kolla upp :)
  • sillen3

Hej,

Jag är 2.06 och relativt smal. 

Jeans kan du köpa på Gstar online i Sverige. Där finns massa jeans i storlek 38 i längd som är smala också. Du kan också beställa från en Amerikansk sida som heter zappos.com.
    Där skriver du din storlek så får du upp en hel del bra val.
    Sen testar han jeansen hemma och dom inte passar så är det bara att skicka tillbaks dom.

Dan

Svar på tråden Vart köpa kläder till LÅNGA killar?!?!?