Bara bråk
Jag (tjej) och min sambo (man), båda 30 år, och har varit ett par i sex år. Vi har nu kommit in i en fas i livet där vi bara bråkar och tjafsar med varandra. Vi har i dagsläget inga barn.
Ofta är det jag som startar tjafsandet genom att säga till min sambo att disken inte är ren, smutstvätten lämnad på golvet, tänderna borstas för sällan osv. Jag försöker tänka på att bita ihop och inte vara negativ och klaga på allt, men det går bara inte :/ Jag är nog en sådan person som vill ha saker och ting på mitt sätt, annars tycker jag att det är fel. Flera gånger har vi suttit ner vid köksbordet och pratat om detta, men det blir inte bättre, vi är snart tillbaka i samma gamla spår igen. Hur går man tillväga för att minska onödigt vardagstjafs?
Jag studerar och min sambo arbetar heltid, vilket innebär att jag har större ansvar för hushållssysslorna än honom, och han tar större ansvar för den ekonomiska biten. Ändå kan jag ibland bara få ett utbrott och sätta igång och skrika över att han inte hjälper till hemma. Jag tänker då alltså inte att han hjälper till genom att betala nästan alla räkningar...