• Cissi32

Någon som gjort en Fosterreduktion?

Jag väntar trillingar är i vecka 14+0 idag om i morgon mot min vilja vill jag tillägga ska jag göra en fosterreduktion. Jag MÅSTE göra detta pga att jag har bara en njure och diabetes. Om jag inte gör detta så kan jag förlora alla foster i vecka 20-25 eller oxå kan jag stryka med själv. Det är min njur och diabetesläkare som har sagt att detta är mitt enda val tyvärr

Är jätte jobbigt har gråtit massor och mår verkligen inte bra.

Hur går en fosterreduktion till, har fått så dålig info och innan något händer imorgon så ska dom få berätta ordentligt så jag vet precis.    

• Svar på tråden Någon som gjort en Fosterreduktion?
  • Momalicious

Jag vet tyvärr inte men vill bara skicka dig en liten kram! Förstår att det måste oerhört jobbigt, särskilt när du inte vill.

• Cissi32
    Momalicious skrev 2012-09-03 19:57:45 följande:
    Jag vet tyvärr inte men vill bara skicka dig en liten kram! Förstår att det måste oerhört jobbigt, särskilt när du inte vill.

Tack tack nä vill verkligen inte och hur hemskt som helst eftersom jag vet att alla foster mår bra va nere i Göteborg i onsdags och såg alla 3 foster och alla hjärtan slog så fint.
  • hajna
    Cissi32 skrev 2012-09-03 19:46:12 följande:

Hur går en fosterreduktion till, har fått så dålig info och innan något händer imorgon så ska dom få berätta ordentligt så jag vet precis.    

Vi fick erbjudande om en sån, men valde att inte göra det. Lyckligtvis gick allt bra. För oss fanns dock inga komplikationer med diabetes eller njurar. 

Det de gör, åtminstone är detta vad vi fick veta när det var på tapeten för oss, är att injicera något i det foster som ligger längst från livmoderns öppning, så att det inte lever vidare. Då tillbakabildas det. Man tar det som är längst från öppningen eftersom då är det minst risk för att hela graviditeten går förlorad.

Det är ju mycket tråkigt att behöva göra det. Man får kanske försöka se det som att man ökar chansen för att de andra två ska klara sig bra.

• Cissi32

Jag gjorde de igår men gick helt åt helvete. Va 2 läkare som var med och den manlige börja men fick inte träff i hjärtat sen bytte dom och den kvinnliga försökte hon börja med att tappa nålen och sen stack hon och träffa tydligen hjärtat är bara i vecka 14+2 idag och bebisarna är endast 8.5 cm och väger typ 70g hon träffa som sagt hjärtat och drog ut blod för att se så hon va rätt trotts ultraljud hela tiden då tryckte hon en gång till och spruta sedan kaliumet de var bara så att hon hade tryckt sprutan igenon hela fostret och spruta ut de i min kropp istället då jag fick en akut reaktion och fick en helvetiskt smärta i mage och rygg blev akut att kalla in 6 läkare plus narkosläkare sen transport fort som fan upp till IVA där de blev massa smärtstillande antibiotika hade låg puls högt blodtryck kallsvettig och helt borta. Giftet som fostret skulle ha fick jag i mina blodkärl och blev gift även för mig. Narkossköterskan som hjälpte mig på IVA sa de att hade jag fått högre dos än de 5 ml så hade mitt hjärta stannat och jag strykit med så då undrar jag varför ska dom spruta in 10 ml kalium i ett foster på 8.5 cm och 70 g.

De värsta av allt är att detta foster fick inget gift i sig men stack i hjärtat 2 gånger så fostret är skadat men lever ändå fast allt fostervatten är borta i hans/hennes påse så på en vecka nu så hoppas jag när jag åter igen ska tillbaka till Östra sjukhuset i göteborg för nytt ultraljud och har fostrets hjärta då inte stannat vilket jag verkligen hoppas så måste jag genomgå samma helvete en gång till. Mår jätte dåligt och blir inget jobb de närmaste 4 veckor om de ens blir mer jobb. Den enda förklaringen läkarna hade va att detta aldrig hade hänt förut så dom va förvånade. 

• Uskus

Fy faaaan! Kan inte ens fatta vad du går igenom, kram!

• Cissi32

Det värsta av allt är nog för min man som fick sitta brevis mig och se allt, De fanns inte ens ett grönt skynke framför utan vi såg allt, jag blunda. Barnmorskan sa bara åt min man att mår du dåligt så får du lägga huvudet mellan bena. Hur går man tillvägar när man gör en anmälan inom detta. Hjälper inte oss men kanske nästa som ska göra något sådant här hemskt 

Svar på tråden Någon som gjort en Fosterreduktion?