• Anonym (lite ont)

Är det en spricka i hälen?

Är det lätt att få sprickor i hälen? Stod upp på en stol idag och när jag gick ner hamnade hälen på en leksak, det gjorde jätte ont, efteråt har jag haft ont i hälen hela dagen, och har fortfarande ont. Har lite svårt att belasta hälen så försöker gå på "framsulan" med ena foten.. Tror ni det kan vara en spricka i hälen?
    Ska ringa VC imorgon om det inte har blivit bättre..

• Svar på tråden Är det en spricka i hälen?
  • Flisan79

Är väl möjligt men ändå inget man gör något åt. Skulle avvaktat flera dagar om jag var du.

Du gör ju dock som du känner

• Anonym (lite ont)

Nja fast blir ju lite jobbigt att ta hand om två små småttingar när man har ont när man går.. :P

• Anonym

Sprickor i hälbenet brukar man få av att tex ramla ner från tak på fötterna. Skulle avvakta några dagar om jag var du.

• Anonym
    Anonym (lite ont) skrev 2012-09-03 20:36:48 följande:
    Nja fast blir ju lite jobbigt att ta hand om två små småttingar när man har ont när man går.. :P

men det finnsju inte så mycket att göra åt det.
  • Anonym (lite ont)
    Anonym skrev 2012-09-03 20:52:43 följande:

men det finnsju inte så mycket att göra åt det.
    Tanken ligger väl mestadels att de kan sjukskriva mig så sambon kan vara hemma med barnen istället..

Det gör även ondare nu ikväll än innan idag..
  • Anonym
    Anonym (lite ont) skrev 2012-09-03 21:03:37 följande:
    Tanken ligger väl mestadels att de kan sjukskriva mig så sambon kan vara hemma med barnen istället..

Det gör även ondare nu ikväll än innan idag..

men inte tusan måsta man vara sjukskriven  för att man har ont i hälen.  jösses-
  • Anonym (lite ont)
    Anonym skrev 2012-09-03 21:04:41 följande:

men inte tusan måsta man vara sjukskriven  för att man har ont i hälen.  jösses-
    Men det är skit jobbigt att gå kanske ?
  • Anonym
    Anonym (lite ont) skrev 2012-09-03 21:06:45 följande:
    Men det är skit jobbigt att gå kanske ?

då får man väl halta fram......
  • Anonym (lite ont)
    Anonym skrev 2012-09-03 21:08:06 följande:

då får man väl halta fram......
    Gör ju det nu, men det blir ju jobbigt i längden att behöva anstränga foten hela tiden..Kan ju vara bra att få vila upp foten eller hur?
  • crossfit

En spricka i hälbenet gör man visst något åt.
    Däremot får man inte en spricka i hälbenet av att trampa på en legobit. Du har nog fått ett inre blåmärke. Det går nog över snabbt och är inte alls farligt att belasta.

• Anonym (Jessika)

Sjukskriva dej för att det gör så ont att du har "lite svårt att belasta hälen"???

Nej inte ens om det skulle vara en spricka (vilket man inte brukar få av att kliva på en leksak) så förstår jag varför din sambo skulle vara tvungen att vara hemma för det. Du kan nog vara helt lugn.

• Anonym (lite ont)
    crossfit skrev 2012-09-04 07:28:40 följande:
    En spricka i hälbenet gör man visst något åt.
    Däremot får man inte en spricka i hälbenet av att trampa på en legobit. Du har nog fått ett inre blåmärke. Det går nog över snabbt och är inte alls farligt att belasta.
    Det var inte en legobit jag trampade på, utan en stor dosa till en leksak med en hög hård kant på (svårt att förklara) Och jag nästan "hoppade" ner från stolen så det blev väldigt mycket tyngd..

Jag har i alla fall ringt vårdcentralen nu och de ville att jag skulle komma dit för att undersöka i alla fall. De säger att det kan vara en spricka i hälen men de vet inte än..
  • crossfit

Förlåt, jag läste legobit (inte leksak) som det står. En spricka i hälbenet är mycket allvarligt, men fås oftast vid stora trauma tex trilla ner från tak, eller vid självmordsförsök när man hoppar från hög höjd. Antar att du får röntga så de kan utesluta det värsta. Annars väntar lång tid med gips.

• Anonym (lite ont)

Det var en spricka i foten, så nu har jag gips. Hej då era otrevliga människor här på fl!

Svar på tråden Är det en spricka i hälen?