• missmadde

Kajalpenna?

Någon som har tips på bra kajalpenna? Jag ska ha den till att måla övre fransraden främst, och då får den inte vara så smetig att det blir avtryck i globlinjen.

Kan ju passa på att fråga om nån har tips på färg också, eftersom jag annars nästan alltid har svart eyeliner fantasilöst nog. Jag har stora blågröna ögon, naturligt mörka fransar och bryn.

• Svar på tråden Kajalpenna?
  • Norrbrud

Köp eyeliner ist,mkt finare och sitter mkt bättre! köpte min på elf.se. billigt och bra smink.

• epikuren

Eyeliner är ju skitsvårt att få dit. Kajal är mer förlåtande om man inte är så stadig på handen!

• Norrbrud
    epikuren skrev 2012-09-04 09:46:26 följande:
    Eyeliner är ju skitsvårt att få dit. Kajal är mer förlåtande om man inte är så stadig på handen!
    Jag tycker de är lätt efter lite träning och ja är verkligen INTE stadig på handen. :P
  • Duckan

Jag har nästan slutat med kajal och kör med skugga istället. En liten hård pensel och så målar jag en tunn linje både under och över. Ser lite mjukare ut, lite suddat.

• CarpeNoctem

Jag använder alltid en svart ögobrynspenna att måla fransraden med, Sitter som berget.

• missmadde

Tack för tipsen

Jag använder ju eyeliner nu, och det sitter som berget. brukar ha Lumene som faktiskt är jättelätt att använda utan att vara så stadig på hand.

Ville ha något nu som ger en mjukare effekt, men samtidigt inte kladdar.

• pigglo

Ögonbrynspenna kör jag på som kajalpenna för jag tycker att alla kajalpennor jag provat (många!) är så fruktansvärt kladdiga och bara kletar ut sig runt hela ögat. Max Factor har en som är helt lagom i konsistensen, varken för hård eller för mjuk.

• avstängd

Clinique Quickliner är bra. Har många färger också. Färgen Violet använder jag ofta som har blågrå ögon.

• Ziraya
    missmadde skrev 2012-09-04 18:55:22 följande:
    Tack för tipsen

Jag använder ju eyeliner nu, och det sitter som berget. brukar ha Lumene som faktiskt är jättelätt att använda utan att vara så stadig på hand.

Ville ha något nu som ger en mjukare effekt, men samtidigt inte kladdar.
    Oj, jag såg inte att du ville ha något lite mjukare än eyeliner! Hoppas du hittar en bra kajal då :) annars går det ju att använda lite ögonskugga med en tunn pensel, som någon skrev.
  • missmadde

Åh, kul med lite mer tips på kajal :)
    Nån som har förslag på färger?

Ziraya skrev 2012-09-06 00:40:59 följande:
    Om du gillar penna så finns det ju eyeliner i pennform :) sitter bättre än kajal och är lätt att måla på. Finns på t ex Åhlens. Här är några länkar :)

www.ahlens.se/skonhet/make-up/ogon/isadora-bo...
    www.ahlens.se/skonhet/make-up/ogon/isadora-ey...

Den som heter Bold såg ju intressant ut ändå, när man vill ha eyeliner, har du testat den? Undrar hur effekten blir av den?
Svar på tråden Kajalpenna?