Kärlek84 skrev 2012-09-06 17:21:46 följande:
När min son fyllde fem år hade vi planerat en massa lekar och liknande till hans kalas. Men nästan inget av det behövde vi göra

De lekte för fullt själva, sprang omkring och busade. Däremot hade vi gjort en fiskdamm där dom fick fiska upp en godispåse och det var MYCKET uppskattat. Dessutom stod min sambo bakom skynket och hade en hel del maskeradmasker som han bytte mellan, så ibland när de kastade över "metspöt" så låtsades han att det fastnade i honom istället och stack fram huvudet med nån rolig maskeradmask på sig. Barnen skrattade och skrek av förtjusning

så roligt att de roade sig själva

det är ju ändå braatt ha något i reserv och vi har hittat massor så jag vet inte HUR vi ska välja, vi tänkte ta någon/några utelekar om vi kan vara ute och någon/några innelekar om vädret inte är så bra att vi kan vara ute. Men vilka, så många roliga, såg bla kasta stövel, hoppa säck, vattenstafett, man får en mugg med vatten som man ska ha i mellan tänderna och gå en bana och tillbaka igen, samma fast med sked och något på, kappsäcksleken eller vad den heter, man har kläder i en väska och så ska man springa dit och ta kläderna på sig som ligger i väskan, sedan ta av sig de igen och springa tillbaka

Skostafett! Några av de roliga jag sett

Inomhuslekar är inte någon som jag så där direkt kommer på att det VAR roligt, låt mig tänka, hmm, ja hela havet stormar men jag har hört att man ska helst inte ha vinnarlekar/åka ut lekar? Liknande, man sitter i en ring och skickar runt något och den som har den när musiken stoppar åker ut, smart idé, den som håller i den får den när den åker ut! (Kanske risk för att vill hålla den kvar) Hunden och benet, rolig? Ballong runt benet? Musikleken, dansa, stoppa när musiken stängs av, dansa igen när musiken sätts på, stoppa när musiken stängs av...osv Ingen åker ut! Sitta mitt emor vatandra, rita av den mitt i mot? Lapp under tallriken, hitta likadan någonstans?