• MissT01

Någon som har Ikeas PS 2012 dagbädd?

Hej,

Jag ska flytta in i en studentrum snart och funderar på att skaffa en dagbädd istället för  säng. Tycker denna ser ganska cool ut och så är det inkl madrass och kudde. Är det någon som använder den nu? Är madrassen skön? Hur är det att sova två vuxna i den?

Är även intresserad att höra om de andra daggbäddar. 

• Svar på tråden Någon som har Ikeas PS 2012 dagbädd?
  • heartofgold

Vi har en brimnes dagbädd och jag är supernöjd, man kan dra ut den så att den blir en 160 säng också. Funderade först på den bädden du har, men för oss funkade den här bättre - dessutom skiljde det en hel del i pris.

• MissT01

Jag oxå kikat på den du har. Som säng är den mer optimalt för man har ingen 'planka ' i vägen när man sover. Däremot som soffa så vill jag ha nån slags ryggstöd. Det finns ju då inte. Sen gillar jag den dubbelvikta madrassen. Jag har ingenstans att förvara den andra madrassen om inte i själva sängen. Hur har ni löst det problemet?

• Petereon

Blev det PS 2012 dagbädd, och hur fungerar den? Hur är det att sova i den? Är också student och är inne på bäddsoffa av något slag. 

• MissT01

Hej,

Det blev inget PS 2012. Jag satsade på en riktig säng och några kuddar ist. Kom på att jag prioriterar sömnen mer. Jag har googlat och fått veta att en bäddsoffa är inte optimalt som säng om man ska använda den varje natt.  

Svar på tråden Någon som har Ikeas PS 2012 dagbädd?