• Anonym

Missfall i v 4+4, blödde bara i två dagar, gravtest visar neg, är allt färdigt?

Varning för detaljer angående missfall!

Började blöda på morgonen 2/9, då kom det som en rejäl mens med 3 småstora klumpar med hinnor och allt, resten små klumpar. Igår blödde det som i slutet av en mens, fortfarande färskt blod men inte alls mycket, oftast bara när jag torkade mig (fick byta trosskydd 4 gånger på dagen).
    Idag är det bara rosa/rött genomskinligt på pappret, inget i trosskyddet.

Är det över nu? Borde jag inte blöda mer? Känner av en lite molande värk som kommer och går, men den är inte jämförbar med värken jag hade första dagen.
    Tog dessutom ett CB digital igår för att se hur det låg till med hormonerna, det blev "Inte gravid".
    Så, hormonerna var borta en dag efter blödningen.

• Svar på tråden Missfall i v 4+4, blödde bara i två dagar, gravtest visar neg, är allt färdigt?
  • Anonym

Svårt att säga, men 4+4 är väldigt tidigt i en graviditet. Ägget har precis hunnit fästa och det har inte hunnit hända så mycket med livmodern än, därav kan det ju bli en mindre blödning än om du fått det några veckor senare.

Men man kan aldrig vara på den säkra sidan. Vänta i några dagar och ta ett test till så får du ett mer definitivt svar. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-04 10:36:37 följande:
    Svårt att säga, men 4+4 är väldigt tidigt i en graviditet. Ägget har precis hunnit fästa och det har inte hunnit hända så mycket med livmodern än, därav kan det ju bli en mindre blödning än om du fått det några veckor senare.

Men man kan aldrig vara på den säkra sidan. Vänta i några dagar och ta ett test till så får du ett mer definitivt svar. 
    Men hormonerna kan väl inte stiga nu efter?
    Tyckte bara jag blöder så lite, mindre än en vanlig mens tillochmed. 
  • Anonym

När en vän till min fick missfall i ca v.6 så fick hon bara som bruna flytningar i några dagar sen var det över... så visst kan det vara så att det var ett missfall för dig som nu är över.

• LisaW111

Hej, är ju ingen "expert" så vet inte 100% men tänkte delge min egen erfarenhet. Fick MF i v 4+2 och blödde som dig ganska sparsamt och fick också "inte gravid" på digitalt test dagen efter jag börjat blöda redan. Jag kollade min ÄL med ÄLtest de närmst veckorna och fick ÄL ca 2 dagar senare än normalt. Blev då gravid direkt och är nu i v 8. Hoppas det kanske blir så för dig också! =)

Har du inte ont eller något så tror jag faktiskt kroppen sköter det helt själv när det är så tidigt. Jag gick inte på någon efterkontroll eller liknande. Lycka till!! 

• Anonym
    LisaW111 skrev 2012-09-04 11:03:22 följande:
    Hej, är ju ingen "expert" så vet inte 100% men tänkte delge min egen erfarenhet. Fick MF i v 4+2 och blödde som dig ganska sparsamt och fick också "inte gravid" på digitalt test dagen efter jag börjat blöda redan. Jag kollade min ÄL med ÄLtest de närmst veckorna och fick ÄL ca 2 dagar senare än normalt. Blev då gravid direkt och är nu i v 8. Hoppas det kanske blir så för dig också! =)

Har du inte ont eller något så tror jag faktiskt kroppen sköter det helt själv när det är så tidigt. Jag gick inte på någon efterkontroll eller liknande. Lycka till!! 
    Tack så hemskt mycket för ditt svar, blev lite klokare!
    Har med beställt hem ÄLtest nu och hoppas med på bättre lycka nästa ÄL, verkar som många blir gravida första ÄL efter missfall med, så jag tröstar mig med det.
    Grattis till den nya graviditeten!  {#emotions_dlg.flower}
  • LisaW111
    Anonym skrev 2012-09-04 11:12:37 följande:
    Tack så hemskt mycket för ditt svar, blev lite klokare!
    Har med beställt hem ÄLtest nu och hoppas med på bättre lycka nästa ÄL, verkar som många blir gravida första ÄL efter missfall med, så jag tröstar mig med det.
    Grattis till den nya graviditeten!  {#emotions_dlg.flower}

Jag håller tummarna!
    Ja det är "sånt man läser om" men trodde inte jag skulle ha sådan tur - men det hade jag visst... kunde knappt tro mina ögon när det första svaga pluset dök upp på gravtesten. Så kanske att det faktiskt ligger något i att man är lite extra fertil direkt efter men få nu inte "panik" om du inte plussar direkt igen ;) Är säkert precis lika normalt att det tar några försök också. Som sagt håller tummarna i alla fall!! vet ju hur det känns..
    Kram
  • eiramis

Fick också ett så tidigt missfall. Blödde ytterst lite, inga klumpar, ingen smärta, men neg test bara ett par dagar efter blödningen. Inte ens bm trodde att det var mf eftersom jag blödde så extremt lite. Tog 4 månader att bli gravid igen. Är i v 38 nu och väntar otåligt på bebis.
    Lycka till!

• Anonym

Tack för era snabba svar, nej jag tar det med en nypa salt och hoppas på det bästa!
    Grattis till era graviditeter! Glad 

Svar på tråden Missfall i v 4+4, blödde bara i två dagar, gravtest visar neg, är allt färdigt?