• Anonym (undrar)

Sjuksköterska/barnmorska/spec.sjuksköterska vad tjänar ni?

Som rubriken lyder, vad tjänar ni sjuksystrar och barnmorskor? Var jobbar ni? Trivs ni?
    Skriver i känsliga rummet så att man kan svara anonymt!
    Kram {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Sjuksköterska/barnmorska/spec.sjuksköterska vad tjänar ni?
  • stikkem

Nu ar jag formodligen inte i den kategorin du vill ha svar fran, men ar rontgensjukskoterska i botten med vidareutbildning (utomlands) inom ultraljud. Jobbar idag som sonograf (gor ultraljudsundersokningar: KUB, RUL + annat obstetrik, gynekologi, mag/njurar, vaskularundersokningar, skoldkortel, ligament och muskler... etc etc)

Tjanar ca. 29 500 efter skatt/manad. Jobbar fyra dagar i veckan, dagtid. Ar annu en relativt oerfaren sonograf med enbart 2 ar bakom mig pa heltid och darfor ligger lonen sa lagt.

• Anonym (ane-ssk)

28500 kr som ane-ssk på ett sjukhus i en mellanstor stad. Jobbat i tre år som ane-ssk, sju år som ssk.

• Guld Nougat

230sek/h i Sverige och ca 42 750 sek i månaden i Norge innan saktt och ekl tillæggen.

• Anonym

Och ni klagar på ssk´s dåliga löner...

• Anonym (Usk)
    Anonym skrev 2012-09-04 15:10:11 följande:
    Och ni klagar på ssk´s dåliga löner...

Såna löner är det verkligen inte alla ssk som har. På mitt jobb är ingångslönen 21500kr/mån för en ssk, arbetar inom landstinget.
  • Anonym (undrar)

Ja, ni två som svarade överst har hyfsat bra lön. Har ju också hört att ssk har väldigt låga löner, men som sagt beror säkert på stad utbildning och så vidare? Det är så fel att sjuksystrar har fruktansvärt låg lön, dom utför ett mycket välbehövligt arbete!

• Anonym

Äh... ligger man på de lönerna har man inget att klaga om...

Jag tjänar i så fall sämre än en sjuksköterska och jobbar inom försäljning/inköp.

Hade jag haft 28000 hade jag varit själaglad!

• Anonym (Lärare)

Samma här. Är lärare och tjänar flera 1000-lappar sämre än ssk.

• Anonym (ane-ssk)
    Anonym skrev 2012-09-04 19:30:40 följande:
    Äh... ligger man på de lönerna har man inget att klaga om...

Jag tjänar i så fall sämre än en sjuksköterska och jobbar inom försäljning/inköp.

Hade jag haft 28000 hade jag varit själaglad!

JAg tittar intepå lönen som sak, utan vad jag är VÄRD. 28500 är bra om du tex inte har direkt ansvar för människors liv. Det är urkasst om man som jag haft samma lön i flera år för att arbetsgivaren inte ser ens kompetens, kunskap och utveckling. Flera på mitt jobb slutar, och får upp sin lön. Jag kan inte sluta jsut nu då det blir för krångligt med barnomsorgen. De flesta ssk jag känner som inte har vidareutb., tjänar max 25000. 
  • Anonym (Lärare)
    Anonym (ane-ssk) skrev 2012-09-04 22:39:25 följande:

JAg tittar intepå lönen som sak, utan vad jag är VÄRD. 28500 är bra om du tex inte har direkt ansvar för människors liv. Det är urkasst om man som jag haft samma lön i flera år för att arbetsgivaren inte ser ens kompetens, kunskap och utveckling. Flera på mitt jobb slutar, och får upp sin lön. Jag kan inte sluta jsut nu då det blir för krångligt med barnomsorgen. De flesta ssk jag känner som inte har vidareutb., tjänar max 25000. 
    Jag är lärare och jobbat i flera år. Har stort ansvar och tjänar 24000.
Svar på tråden Sjuksköterska/barnmorska/spec.sjuksköterska vad tjänar ni?