Bra jobb med bra lön! Vad arbetar du med och vad tjänar du?
Kanske ska börja studera men är jätte osäker på vad.
Vill ju ha ett kul jobb där man tjänar okej.
Vad arbetar ni med, arbetsuppgifter etc och till vilken lön?
Kanske ska börja studera men är jätte osäker på vad.
Vill ju ha ett kul jobb där man tjänar okej.
Vad arbetar ni med, arbetsuppgifter etc och till vilken lön?
Du får nog precisera lite bättre vad du menar. Vad är en bra lön i förhållande till utbildningslängd?
Jag är socionom, 3,5 år på universitetet och fick 24.000 i ingångslön. Ska få ny lön nu och tippar på att jag kommer få 25.000. Själv tycker jag att det är en bra ingångslön, bor i mellanstad, 25 år gammal, 1 års erfarenhet sedan tidigare.
Frilansande journalist med eget AB. Plockar ut 33000/mån.
Skulle aldrig välja jobb efter lön.
Jordbrukskonsulent på länsstyrelsen, treårig utbildning minst (på vårt jobb är vi allt från lantmästare till biologer). Får vara ute mycket, träffa människor och djur och länsstyrelsen är en underbar arbetsgivare med mycket utvecklingsmöjligheter och frihet som flextider, extra ersättning vid föräldraledighet, extra semesterdagar och så vidare. Statsanställda har förmåner, men vi har ansvar också. Ingångslönen ligger på 25500/mån för säsongers och 27000 för fasta och därefter är det individuell förhandling så hur man klättrar sedan är upp till var och en. har läst om betydligt bättre löner här på fl men älskar mitt jobb och hade jobbat för mindre bara jag fått hålla på med det!
Det är en väldigt ospecificerad fråga du ställer, för det är många saker som spelar in om du själv anser att du har ett kul jobb och om din lön är bra eller inte.
Jag jobbar som Controller på ett halvstort internationellt företag. Har pluggat vid universitetet i 4 år och jobbat i 10 år efter examen. Nu har jag 42 000 kr i lön+ en del förmåner på jobbet utöver det.
Mitt jobb ger mig många kontakter med företagets olika delar och väldigt intressanta diskussioner med exempelvis ledningsgruppen. Stimulerande och självständigt.
För många är siffor kanske inte det roligaste som finns, men jag (och mina lika insnöade finanskollegor :) ) trivs alldeles utmärkt på jobbet. Bra lön? jovars, ligger strax över medel för min åldersgrupp/examensår enligt Civilekonomernas lönestatistik. Lite mer önskar man väl sig alltid
Lycka till med utbildningsvalen, och välj något med hjärtat! Du ska ändå hålla på med det i mååånga år innan det är dags för pension.