Domningar och stickningar i hela vänster sida.. MS??
Hej! Jag fick en långdragen lungsäcksinflammation för ca 2 månader sedan (blev diagnostiserad genom lungröntgen på sjukhus) och är fortfarande inte riktigt helt bra ifrån den.. Ungefär i samma veva, eller strax efter,började det domna och sticka i vänster arm, ben, hand och fot. Det pirrar, sticker och värker på ett väldigt obehagligt och onormalt sätt.
I övrigt är jag frisk vad jag vet.. har gjort prover på både ämnesomsättning, B-vitamin, blodvärde osv i samband med min sjukhusvistelse men det visade inget. Är trött men vilken heltidsarbetande småbarnsmamma är inte det..
Har kontaktat min vårdcentral men de tar mig inte på allvar.. pratar om karpaltunnelsyndrom fastän det bara ska kännas i händer och armar. Jag nämnde min oro för MS men då sa hon bara "det är väldigt ovanligt" Visst det är säkert ovanligt men det står på 1177 och vårdguiden bl a att det främst är kvinnor i åldern 20 - 40 år som insjuknar..(jag är 29 år) och symptomen jag har finns ju med i en tydlig symptombild för MS har jag förstått.
Vad ska jag göra för att få läkarna att ta mig på allvar?? Vill att de kollar upp detta ordentligt då det oroar mig mkt...
Nån som varit med om något liknande?? Tacksam för svar!!