Ingen som du känner skrev 2012-09-04 14:43:23 följande:
Kan du inte säga spyr, en gång till.
Vill vara tydlig haha :)
missen73 skrev 2012-09-04 14:44:18 följande:
Nä skulle jag inte
Samma här den kan åka riktigt illa ut.
frågvis skrev 2012-09-04 14:46:09 följande:
Jag hade utan tvekan gått hem.
Det är både äckligt och pinsamt med människor som inte kan hantera alkohol.
När man dricker bör man göra det så pass städat att man klarar att rå om sig själv.
Gör man inte det tycker jag att man tar itu med sitt problem istället för att eventuellt skälla på den som lämnade en ensam.
Jo, fast ibland kan man få så mycket alkohol att man spyr ändå utan att vara så full.
Om du nästa dag fick veta att kompis hade dött eller typ blivit medvetslös och dött i sina spyor?
Äckligt? hur menar du? Att spy är äckligt eller äckligt att man dricker så man spyr?
MammaEmelie91 skrev 2012-09-04 14:52:09 följande:
Jag hade aldrig lämnat en person som spyr.
En kompis gjorde det för några år sedan, hon hade inte druckit mer än mig. Hon blev medvetslös tillslut och ambulans fick komma. Hade hon blivit lämnad själv eller druckit lite till hade hon dött.
Hemskt :( Hoppas allt gick bra
missen73 skrev 2012-09-04 14:54:47 följande:
Fy vilket dåligt samvete man skulle ha om något hände o man bara gått
Usch ja .. nästa dag ringer personen och säger att den somna inne på toaletten och frågar vart tog du vägen igår eller frågar varför man inte var där när den vakna ..
sextiotalist skrev 2012-09-04 14:56:55 följande:
Det beror på tillståndet för övrigt. En del kräks väldigt lätt av alkohol, dvs behöver inte vara mycket berusad, andra när de kräks har en sådan alkoholhalt i blodet att personen inte bör lämnas utan övervakning.
Under min studentid, då man arrangerade fester så hade vi principen, ingen som druckit så mycket så att han/hon kräktes skulle lämnas ensam. Detta pga dels kvävningsrisken och att kräkningarna kan vara ett tecken på att man var alkoholförgiftad. Nu hände det väldigt sällan, men vi körde igenom dessa regler tillsammans med andra regler (utrymning vid brand, kolla brandväggar, svåra olyckor, eventuella konflikter etc) inför de större festerna.
Sedan sitter det i ryggmärgen, man lämnar ingen som är så full att han/hon kräks och tappat delar av medvetendegraden utan uppsikt.
Ja men absolut men jag skulle nog vara där ändå tills jag vet att den kommer inte spy vara säker på det
Ja, samma här jag hade en kompis som drack ett glas vin sen kräktes hon och det var det ändå hon hade druckit .. så absolut behöver man inte vara berusad eller ens full ..
Lilia skrev 2012-09-04 15:02:33 följande:
Är man i stan eller någon annanstans utomhus tycker jag inte att man lämnar en kompis som inte kan ta hand om sig själv, men är man hemma hos någon hade i alla fall jag gått därifrån.
Ja i stan så ska man verkligen inte låta en person som inte kan ta hand om sig själv gå ensam eller inte ha uppsyn men när man är i en lägenhet så kanske .. beror nog på om person vet vad den gör om den inte vet vad den gör skulle jag nog stanna