• Svar på tråden Grattis CP-dockan!
  • ThisIsMe
    Hickupp skrev 2012-09-05 10:58:39 följande:
    Funkar det då?
    Jodå, visst funkar det! Det får oss alla att tänka på hur synd det är om de drabbade och att dessa stackare förtjänar en egen dag. Fel sorts uppmärksamhet enligt mig..
  • Hickupp

Ja men fungerar det eller blir det som Thisisme skriver: "Det får oss alla att tänka på hur synd det är om de drabbade och att dessa stackare förtjänar en egen dag. Fel sorts uppmärksamhet enligt mig".

Det är ju en oerhörd skillnad. Vad tänker du när du snubblar på en CP-dag, MS-dag? Tycker du att "de" är mindre konstiga när de har en egen dag i almanackan?

Här är ett annat sätt att peka på sättet man ser på människor med funktionshinder: http://goteborg.ungarorelsehindrade.se/2012/09/05/under-havsytan/    

• TanganyikaIka

Ms-dag,ja tack! En jävla sjukdom som kommer bryta ned min son som inte ens är 20 år och folk tror fortfarande det är en muskelsjukdom. *idioter*

• ragatan

Det har gått inflation i alla dessa dagar. Jag förstår tanken med internationella kvinnodagen, CP-dagen och andra dagar med speciella budskap. Men  legitimiteten och angelägenheten minskar ju när man kan fira kanelbullens dag, eller varför inte toalettens dag den (19/11)? Man blandar angelägna ämnen med nonsens och allt blir bara ett ointressant sammelsurium som inte betyder något.

• Hickupp

Håller med #7 att det är risk för detta. En fördel kan vara att intresseorganisationerna samlar sig och gör någon aktion, ger information just den dagen. Kanelbullens dag är toppen för då får jag som ständigt bantar en ursäkt att äta en bulle eller två

Svar på tråden Grattis CP-dockan!