• Anonym (Hybristofil)

Hybristofili - bonnie och clyde syndromet

Hej är det någon här som har Hybristofili? Det är  när man blir förälskad i kriminella som för det mesta har begått grova brott. Läste att t.o.m Batmanmördaren har fått fans och att dom kallar sig för holmies..
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Hybristofili

• Svar på tråden Hybristofili - bonnie och clyde syndromet
  • Anonym (Hybristofil)

Är det bara jag som har det här? Personen som jag gillar att tyvär död... tycker att det är skitjobbigt, för då kan man lixom inte skriva något brev personen, man kan inte fråga honom om någonting alls, utan bara använda google...

• Anonym

Har du funderat på terapi? För det måste ju vara jobbigt att ha den inriktningen med tanke på vilka konsekvenser det får för hela livet. Vad är det i din bakgrund som får dig att beundra människor som skadar andra oskyldiga? 

• Anonym (Hybristofil)
    Anonym skrev 2012-09-04 20:20:27 följande:
    Har du funderat på terapi? För det måste ju vara jobbigt att ha den inriktningen med tanke på vilka konsekvenser det får för hela livet. Vad är det i din bakgrund som får dig att beundra människor som skadar andra oskyldiga? 

Vill inte gå i terapi, kan bli förälskad i goda människor också. Jag har lixom en känsla av att om jag hade känt den personen så hade jag kunnat rädda honom från att göra det, även fast jag vet att det inte är så, det känns även lite spännande. Det är att personen är död som är jobbigt, men ändå skönt på någotvis, det blir mer plats åt fantasin. Jag vill inte söka hjälp för jag lider inte av det, utan vill veta om det finns flera personer här i sverige som också har så
  • Anonym
    Anonym (Hybristofil) skrev 2012-09-04 20:37:34 följande:

Vill inte gå i terapi, kan bli förälskad i goda människor också. Jag har lixom en känsla av att om jag hade känt den personen så hade jag kunnat rädda honom från att göra det, även fast jag vet att det inte är så, det känns även lite spännande. Det är att personen är död som är jobbigt, men ändå skönt på någotvis, det blir mer plats åt fantasin. Jag vill inte söka hjälp för jag lider inte av det, utan vill veta om det finns flera personer här i sverige som också har så
    Fast det låter inte så bra att du ser på relationer som en sorts projekt där du ska "rädda" den andra. Det blir ju inte direkt så sunt det heller. 

I själva verket är det nog väldigt väldigt sällan det funkar så. Många tjejer väljer killar som de vet betett sig illa i tidigare relationer eller i samhället för att de tror att just de ska kunna ändra på honom och att det i så fall är ett sorts bevis på hur betydelsefull man är för killen. I verkligheten är det nog extremt sällan så och tjejerna blir besvikna eller något ännu värre. 
Svar på tråden Hybristofili - bonnie och clyde syndromet