Det spelar ingen roll om det blir en pojke eller flicka.....
Jag undrar hur mycket sanning det egentligen ligger bakom det uttrycket. Jag har alltid känt att jag vill har en flicka och var nästan rädd för att bli med barn eftersom det fanns en risk att det skulle bli en pojke. Jag har alltid sett mig som mamma till flickor och har alltid haft lättare att ta flickor.
Jag vet inte om det är sant men när jag prata med kompisar, arbetskamrater, bekanta så verkar det som de flesta vill ha döttrar.
Min pojkvän ville också gärna ha en dotter och när vi nu fick en son så kände jag mig lite besviken och fick också lite ångest över att pojkvännen blev besviken. Jag älskar min son men ett litet sting av avundsjuka finns för alla dom som har små söta flickor.
Jag är lite orolig över hur jag kommer känna när vi ska ha nästa barn, det finns ju en ganska stor chans att det också blir en pojke...
JAg vet att detta är mycket provocerande för man ska inte tycka att könet har någon betydelse bara barnet är friskt. Men jag känner detta starkt och jag tror inte att jag är ensam om det.