Min mamma snor pengar från min dementa mormor????
Hej. Jag är 19 år väldigt snart.
Ganska känsligt ämne... kanske ångrar mig när jag skrivit klart, men jag måste få ut det, tala med människor som har lite mer vett i huvudet än personen själv!
Okej.
Lite basic information om min mamma:
Arbetslös, nyligen tagit "studenten" (en kurs på ett år)
Tidigare varit sjukskriven, och har en del psykiska sjukdomar i bagaet. Ex: ADHD och manisk depression eller ja hon är bipolär, har inte riktigt koll på skillnanden..men ja. Vet inte om detta har påverkat hur hon beter sig... är inte riktigt påläst om det.
Hon är även stamgäst hos kronofogden...
Men nu till själva problemet.
Jag vet att man får lite bidrag när man är arbetslös och sådant, men detta tror jag är svårare att få när man är gift? Hon är nämligen gift med min pappa. Har inte riktigt koll på detta men jag minns något från samhällskunskapen..
Det jag då undrar hur hon kan gå runt med så mycket pengar hela tiden? Hur kan hon ständigt handla nya kläder, handlade ny mobil (en ganska gammal men ändå). Detta gör hon fast min pappa går runt och klagar på att ekonomin inte går så jättebra, att han inte har så jättemycket pengar osv. Han jobbar med något som heter "godsletare" ....vet inte riktigt lönen där, men det är nog runt medel kan jag gissa.
Vet att mormor tidigare "bidragit" till saker som mamma misstänker att hon hade bidragit till i s.k frisk tillstånd, ex vårt badrum... men även till min födelsedagspresent.
Mamma själv går runt med mormors bankomatkort hela tiden, och när hon ska betala säger hon "nu kan du gå i väg, detta har du inte med å göra"...fast hon tidigare inte brytt sig, och det är inte så att jag står och kollar på hennes kod.
Hon har även ljugit lite, hon sa ex att hon hade bytt bank, ( hon har egentligen inte samma som resterande i familjen) och när jag sedan kollade (för att se om det var sant) så såg jag att det enda kort hon hade som var från samma bank som familjen, var min mormors...
Förövrigt kan jag säga att morfar hade ett välbetalt jobb, och min mammas närmsta kompis, min gudmor sa att mamma alltid hade allt där som alla ville ha. Dockhus ect. Kan det vara så att hon fortfarande lever kvar i detta beteende? Känns som att hon ibland beter sig som ett barn.
Fråga:
Tror ni att min mamma snor från min mormor?
Och hur ska jag göra?
Har redan försök konfrontera henne....även pappa har gjort det. Men sen rinner det bara ut i sanden..
Ska detta anmälas?
Snälla hjälp. :/
fråga om det är något ni vill!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-04 22:03
UPPDATERING:
glömde att nämna att min morfar gick bort för sisådär 2 eller 3 år sen... Han hade som jag tidigare skrivit ett välbetalt jobb. Och han betalade även saker i kontanter...
Men lite svårt att tro aatt pengarna fortfarande finns kvar?
Vi har ju renoverat badrum, köpt ny diskmasikn, ugn,, byggt en varandra (eller något likande, typ uteplats med brädor bara)
+ att hon handlat ganska mycket saker ändå... hon säger att hon bara handlar på rean...