• Pirrlie

Någon som bor i Huddinge och vill hjälpa mig?!

Jag och min familj funderar på att flytta till Huddinge, till ett villaområde inte så långt ifrån centrum! Är det ngn här som vet lite om området? Är det ett bra ställe att växa upp på och framförallt vilka skolor och förskolor är bra?! Finns det lekparker och barnvänliga miljöer? Tack gulliga du som svarar!

• Svar på tråden Någon som bor i Huddinge och vill hjälpa mig?!
  • Emmisen81

Hej!

Vi flyttade till Fullersta för drygt ett år sedan, det är perfekt! Bor i villa, har 15 min promenad ner till tåget och Huddinge centrum. Inget busliv på kvällarna där vi bor, massor av barnfamiljer. Rena idyllen, faktiskt=) Finns massor av lekparker att välja mellan. Finns också många förskolor att välja mellan, vi har våra barn (3 och 2 år) på Fullersta förskola vilket är jättebra! Perfekt läge (på väg till tåget) och superbra dagis! Sen finns det hästhage ganska nära och en damm där man mata änder. Och med bil kan man ju ta sig väldigt snabbt till massa andra roliga ställen för barn (Rådsparken, Tullinge lekslott tex)
    Lycka till! 

• ThePointOfItAll

Perfekt tråd! Jag flyttar till Kvarnbergsplan om ett par veckor och skulle också vilja ha lite info om området. Jag har hört att det är bra, men skulle gärna höra från någon som bor där. Fullersta ligger väl på motsatt sida?

• Emmisen81

Vet tyvärr inte mycket om Kvarnbergsplan, men har hört att det ska vara bra att bo där.. Nära till simhallen är det i alla fall=)

• Pirrlie

Åh TACK för svaren, trodde ingen skulle hitta denna tråd (eller att ngn skulle svara). Blev så glad att ni tog er tid :) Fullersta låter fantastiskt! Kul att höra om områden runt omkring! Vi funderar på att flytta till hörningsnäs/ängsnäs, inte så långt ifrån sjön trehörningen, vet ni ngt om det? Kanske är ungefär som Fullersta, det är ju också mest villor! Är lite nyfiken på ängsnässkolan och förskolorna runtomkring, vet ni ngt?

• Emmisen81

Klart man försöker hjälpa till om man kan Vet dock inte så mycket om Hörningsnäs, men det är säkert jättebra där med. Alltid trevligt med nära till vatten. Vi tittade på ett hus där faktiskt, huset var trist men området verkade trevligt! Lycka till

• Lilia
    ThePointOfItAll skrev 2012-09-13 10:12:36 följande:
    Perfekt tråd! Jag flyttar till Kvarnbergsplan om ett par veckor och skulle också vilja ha lite info om området. Jag har hört att det är bra, men skulle gärna höra från någon som bor där. Fullersta ligger väl på motsatt sida?

Jag är uppvuxen i Huddinge och har bott ca två kilometer från Kvarnbergsplan, jag har också gått i skola där under sex år (Kvarnberga och Huddinge gymnasiet) så jag har varit där mycket även om jag inte har bott där. Precis som någon skrev innan så är det nära till simhallen, de finns också ett jättebra biblioteket i närheten (ett av de bästa jag har sett) de har ett mycket stort utbud för både vuxna och barn. Särskillt barnavdelningen är helt fantastisk. Det är två helt egna rum, ett för de minsta och ett för lite äldre (4-15 år) och de är verkligen stort, fint och välplanerat. Dit måste ni bara gå. =) Huddinge centrum ligger också i närheten, och ett ställe som heter Rådsparken. De har olika djur (kaniner, åsnor, getter och dylikt) som man kan titta på, de ordnar också aktiviteter för barn och man kan bli medlem. Då får man lära sig att sköta om djuren och man får lära sig mer om djur. (Perfekt om barnen vill ha ett djur, men inte ni vuxna.) Det finns också en stor lekpark där. Det ligger ca 500-1000 meter från Kvarnbergsplan. Ni har också nära till sjön trehörningen. Nackdelen är den stora vägen och där är det extremt mycket trafik på morgonen och kvällen då alla ska till jobbet. Vill du veta mer får du gärna inboxa. =)
  • ThePointOfItAll
    Lilia skrev 2012-09-17 13:02:26 följande:

Jag är uppvuxen i Huddinge och har bott ca två kilometer från Kvarnbergsplan, jag har också gått i skola där under sex år (Kvarnberga och Huddinge gymnasiet) så jag har varit där mycket även om jag inte har bott där. Precis som någon skrev innan så är det nära till simhallen, de finns också ett jättebra biblioteket i närheten (ett av de bästa jag har sett) de har ett mycket stort utbud för både vuxna och barn. Särskillt barnavdelningen är helt fantastisk. Det är två helt egna rum, ett för de minsta och ett för lite äldre (4-15 år) och de är verkligen stort, fint och välplanerat. Dit måste ni bara gå. =) Huddinge centrum ligger också i närheten, och ett ställe som heter Rådsparken. De har olika djur (kaniner, åsnor, getter och dylikt) som man kan titta på, de ordnar också aktiviteter för barn och man kan bli medlem. Då får man lära sig att sköta om djuren och man får lära sig mer om djur. (Perfekt om barnen vill ha ett djur, men inte ni vuxna.) Det finns också en stor lekpark där. Det ligger ca 500-1000 meter från Kvarnbergsplan. Ni har också nära till sjön trehörningen. Nackdelen är den stora vägen och där är det extremt mycket trafik på morgonen och kvällen då alla ska till jobbet. Vill du veta mer får du gärna inboxa. =)
    Tack så mycket. Jag bor i Rågsved nu, bara några minuter från Huddinge så jag är inte helt ny i krokarna. Men kul att höra lite mer om hur det är där, jag har ju ingen aning om hur området är, med barnfamiljer och så. Jag har ett barn på 8 år som är ett stort skäl till att vi flyttar, då jag vill att hen ska få ett bättre umgänge m.m.
Svar på tråden Någon som bor i Huddinge och vill hjälpa mig?!