• Anonym (h)

Är hemma och är sjuk, har dåligt samvete för att jag njuter av det!

Är ganska trött på mitt jobb som är fysiskt ansträngande. (söker nytt)
    Nu har jag åkt på en förkylning och orkar inte jobba så jag är hemma.
    Sitter nu här hemma och tycker att det är jätteskönt att vara sjuk..
    men nu har jag dåligt samvete för att jag tycker att det är skönt..  

• Svar på tråden Är hemma och är sjuk, har dåligt samvete för att jag njuter av det!
  • sextiotalist

Äh, kasta bort Luther där han sitter på din axel, pyssla om dig och njut lite av att få vara lite lagom sjuk.

• Anonym

Jag förstår precis hur du känner dig. Dock har jag inte ett fysiskt ansträngande arbete men däremot psykiskt ansträngande. Inte själva arbetet i sig heller, men däremot min chef och vissa enligt mitt tycke personer som är helt jädra störda i huvudet. Dem har chefen runt sitt lilla äckliga bruna lillfinger och han fattar ingenting. Så det är jädra gött att vara hemma sjuk med feber, och hostar grönt och snyter grönt.. Detta får pågå hur länge som helst enligt mig.   Och för att komma till nästa punkt, jag kommer inte arbeta kvar länge heller. Söker nytt och planerar att eventuellt börja studera. Jag ska aldrig mera arbeta inom industrin!

Livet är för kort för att kastas bort, njut nu när du faktiskt får vara hemma utan dåligt samvete.   

• Anonym (h)
    Anonym skrev 2012-09-05 07:45:32 följande:
    Livet är för kort för att kastas bort, njut nu när du faktiskt får vara hemma utan dåligt samvete.   

den meningen gillade jag!

tack hörrni.

• Coyote

Äh, när man är lite lagom sjuk sådär så är det ju ljuvligt att vara hemma! Man får ligga i soffan och titta på skräp-tv, man är tillräckligt pigg för att läsa tidningen, äta i fred, sova när man vill...

Nä, släpp det dåliga samvetet och ta vara på tiden.

• Cherry Cupcake
    Anonym skrev 2012-09-05 10:41:13 följande:
    Byt jobb!!   
    läs ordentligt!
  • Anonym
    Coyote skrev 2012-09-05 10:43:15 följande:
    Äh, när man är lite lagom sjuk sådär så är det ju ljuvligt att vara hemma! Man får ligga i soffan och titta på skräp-tv, man är tillräckligt pigg för att läsa tidningen, äta i fred, sova när man vill... Nä, släpp det dåliga samvetet och ta vara på tiden.

Jaa, vi är flera som tycker om att bli lite lagom sjuka då och då. Sådär förkyld, lite feber, vara hemma och mysa en dag eller två. Varför ha dåligt samvete? Ingen vinner väl på att du är hemma sjuk OCH har dåligt samvete, känner skuld och stress.. tvärtom, då blir man inte frisk!
  • fortsätt paddla

Vet ni vad jag gjorde igår. Vaknade med huvudvärk, och istället för att stoppa i mig en tablett som vanligt var jag hemma.
    Jag skickade alla barnen till skola/ fritids och dagis och kröp ner i sängen. Sov lite, kikade in här, duschade ifred, sov lite till.
    Det har inte hänt på 100 år känns det som. Oftast har man så dåligt samvete för alla vabdagar att man pallrar sig iväg till jobbet när man mår taskigt.
    Den dagen var guld värt och huvudvärken försvann. Orkade inte ens ha dåligt samvete för barnen ( som skickades till dagis)

• Anonym (h)

hm ja jag har ju varit hemma sedan i måndags och planerade att gå tillbaka imorgon.
    men så var jag precis nere på kiosken, det tar typ 3 min att gå dit. och nu när jag kom hem
    kände jag mig helt slut.. 
    jag vill ju inte gå tillbaka tidigare än nödvändigt när man inte är helt 100.
    men samvetet följer mig.    

• Anonym (Samma här)

Har oxå varit hemma sen i måndags (dock pga graviditetsbesvär) och har inte alls dåligt samvete.
    Trivs inte för fem öre på mitt jobb längre och ska leta nytt. Men eftersom jag är gravid så vill jag vänta. Bätre att ha ett jobb att gå tillbaka till...men planerar att söka för fullt när jag är mammaledig.

Tills dess så njuter jag av varje sekund jag är hemma =)

• Anonym (Medlöpare)
    Anonym (h) skrev 2012-09-06 09:40:31 följande:
    hm ja jag har ju varit hemma sedan i måndags och planerade att gå tillbaka imorgon.
    men så var jag precis nere på kiosken, det tar typ 3 min att gå dit. och nu när jag kom hem
    kände jag mig helt slut.. 
    jag vill ju inte gå tillbaka tidigare än nödvändigt när man inte är helt 100.
    men samvetet följer mig.    
    Jag tycker du ska stanna hemma åtminstone i morrn också. Om du var så trött efter en kort promenad tycker jag att du ska ta det lugnt, vila, se en bra film, ät lite soppa, drick te med honung, sov en stund, lyssna på radion. Du förtjänar att få vila och ta det lugnt.
  • Anonym (h)

trodde alla skulle säga åt mig att masa mig till jobbet, men det är ju skönt att det är tvärtom. då känns det mycket bättre!

• Anonym

Jag är preci likadan, har varit hemma sjuk sedan tisdags, då slängde jag in handduken vid 12 och gick hem. har en rejäl förkylning och haft lite feber..Både igår och idag är jag feberfi, men ändå har jag inte tagit mig till jobbet, pga dålig röst, knäpp i öronen och snuva...Känner mig plötsligt som världens klenis!! men precis som du säger, minsta kraftansträngning gör en matt..så då måste man ju vila..

• Anonym
    Cherry Cupcake skrev 2012-09-05 19:41:35 följande:
    läs ordentligt!

Va då läs ordentligt..... hon söker ju nytt jobb... frågan är väl bara hur gärna man vill byta jobb..... JAg har själv sagt upp mig för jag vill byte byta men inte hade ngt nytt  jobb. Då är det lättare att få tummen ur.

Tycker man gör sig själv en otjänst om man går kvar på ett jobb man inte trivs på !!!. Och tror att lättjan gör det lätt att gå kvar lite för länge.... Kan kanske låta hårt men DET ÄR BARA ATT TA TAG I  - VILL MAN SÅ KAN MAN!!  
  • Cherry Cupcake
    Anonym skrev 2012-09-11 11:12:18 följande:

Va då läs ordentligt..... hon söker ju nytt jobb... frågan är väl bara hur gärna man vill byta jobb..... JAg har själv sagt upp mig för jag vill byte byta men inte hade ngt nytt  jobb. Då är det lättare att få tummen ur.

Tycker man gör sig själv en otjänst om man går kvar på ett jobb man inte trivs på !!!. Och tror att lättjan gör det lätt att gå kvar lite för länge.... Kan kanske låta hårt men DET ÄR BARA ATT TA TAG I  - VILL MAN SÅ KAN MAN!!  
    klart att man kan om man vill.
    dock har ju inte alla möjligheten att bara säga upp sig och hoppas att man hittar nytt jobb under uppsägningstiden..
    vi vet ju inte så mycket om Ts situation. Hon kanske är ensamstående med 7 barn. Inte bara att säga upp såg då.
Svar på tråden Är hemma och är sjuk, har dåligt samvete för att jag njuter av det!