• Mia83

Ska det komma ut sånt här ur örat på min tjej (öroninflammation)

Min lilla tjej är nu på dag 4 av 5 på sin penicillinkur mot öroninflammation i båda öronen.
    I det ena hade trumhinnan brustit. Att det kommer ut var och "gegga" förstår jag ju, men nyss när jag skulle tvätta rent försiktigt följde det med en drygt 1cm lång slamsa, nästan ihoprullad. Såg inte ut som var eller liknande, utan mer som ngn form av vävnad, kanske gamla trumhinnan då eller? Känner mig jättefånig, men undrar bara om ngn här vet ifall det är normalt?
    //*Hönsmamma*

• Svar på tråden Ska det komma ut sånt här ur örat på min tjej (öroninflammation)
  • therese

Ingen aning faktiskt. Ring och kolla!!

• Mia83

Jo, jag tänkte göra det om ingen här hade varit med om ngt liknande.

• kultingen

Hedda är inne på sin andra öroninflammation på 2 månader!!

Jag har åxå märkt att det liksom har runnit "jox" på hennes kudde, när hon har sovit,det är helt gult å kladdigt,vet inte om det bara är dreggel från henne eller om det är från örat,tror att det mådte vara från örat.

Fast jag tror inte att hennes hinna har brustit, för då brukar de ha jätteont,i allafall i går när vi var inne på akuten så sa han att hon fortfarnade hade inflammation i örat.

till saken hör att vi alltid fått kåvepenin som inte hjälpt oss nån gång,nu äter hon amimox å jag hoppas det hjälper!

• Mia83

Ok...ja min tjej äter också kåvepenin, hoppas det funkar.
    Låter lite krasst men jag har inte tid med mer utdragen sjukdom. Vi är mitt i hennes inskolning och jag ska börja jobba. Har redan fått skjuta upp jobbstarten 1v och hoppas det räcker med det.

• MBP

Brister trumhinnan får de tväront och sedan försvinner smärtan helt. RIng och fråga. Har ingen aning om vad det var som kom ut.

• Mia83

Alltså det är redan konstaterat att henes ena trumhinna hade brustit, vi var in akut med henne i måndags. Och jag kan säga att smärtan försvann då inte efter att den hade brustit, hon hade ont ett par dgr till.
    Men det blir nog till att ringa och fråga då. Tack för era svar iaf!

• MBP

Ok, min erfarenhet är den omvända, men det är väl kanske olika från person till person. Berätta gärna vad som sägs. Bra att veta.

• kultingen

En sak som jag har undrat över är om alla barn är olika å har olika nivåer på smärttröskel?Eller vad är det som gör att en del barn har vrålont å skriker å gapar å tydligen tar sig för örat, så i sånna fall vet man ju direkt vad det är som är fel?

Och sen finns det ju dem som knappt har någon feber alls och som knappt tar sig för örat,ojjar sig litegrann bara å klarar sig på en alvedon ett tag,å sen visar det sig att de har dubbelsidig öroninflammation???

Beror det på hur örat är konsruerat eller finns det olika ondhetsgrad på ÖF??

Detta är bara lite funderingar jag har just nu..

För mig var det jättesvårt att fatta att hon hade ÖF,med tanke på att hon hade ett allmäntillstånd som var bra!!

• kultingen

Hur vet de egentligen att trumhinnan har brustit??
    Kan de verkligen se detta??
    Jag tvekar ,för en del läkare vi har haft har ju nästan missat att hon haft ÖF.

• Meli

kultingen

Min son märkte jag heller inte det på, han sov oroligt, och var förkyld, som tur var gick jag till vårdcentralen, eftersom jag ville han skulle bli sjukskriven eftersom han var så förkyld, så såg det det. När jag var liten tyckte jag att det gjorde fruktansvärt ont. Kanske beror det som du säger på hur örat är konstruerat inuti, för jag tror inte det beror på smärttröskel, för så ont som jag själv hade, när jag var liten, ja så ont kan man inte ha utan att må dåligt och vara ledsen....

• Mia83

Ja, enligt läkaren som undersökte Nora kunde man se att den ena trumhinnan hade brustit.
    Ja, det är konstigt att det varierar. Nora hade nästan 41 graders feber och var helt borta när vi insåg att något var riktigt galet, ingen vanlig förkylning där inte. Sen hade hon ju otroligt ont också, särskilt när hon låg plant.

• Mia83

Sen finns det mog olika grad på öroninflamamtion också, Noras var enligt läkaren en väldigt "ful" variant.

• kultingen

Mia 83;
    Har du märkt att hon blir bättre av kåvepeninet??

• Mia83

Nja....vet inte...allmäntillståndet har ju förbättrats avsevärt iofs, men det rann ju ur örat senast dag. Och imorgon är sista dagen på kuren. Fast det kanske inte gör ngt att det fortsätter rinna? Hjälp, det märks att man är förstagångsmamma.

• kultingen

Du fick bara 5 dagar va???
    Sist när Hedda åt 5 dagar så gick det 2 dar sen var hon likadan igen,då hade hon fåttt tillbaka ÖF,,vi åkte in igen , å då gjorde jag misstaget att säga att hon var bra under kuren som hon åt,så då fick vi en ny kur med kåvepenin på 10 dar (nu med facit i hand skulle jag ju sagt att det inte hjälpte henne,men hon var ju lite bättre)
    redan efter ett par dagar var det värre än värst, så då fick vi amimox,sen blev det bra.

Inte alls säkert att det blir så för dej,..hoppas hoppas verkligen att ni klarar det med bara kåvepenin,..det känns som om det är så lite med 5 dar!

Svar på tråden Ska det komma ut sånt här ur örat på min tjej (öroninflammation)