• Anonym (villhjälpa honom)

min man är onormalt uthållig

vi har ett dilemma,och det är att min make alltid har kunnat ha samlag i flera timmar innan det går för honom,vi har provat oralsex för att det ska gå fortare,men det tar ändå runt 30-40 min.
    Kan det vara att han koncentrerar sig så mkt på att jag ska ha det skönt ? kan nöta och skava en del nertill på mig att ha sex flera ggr i veckan när det är såhär...skulle behöva tips på vad man kan göra,el om det finns ngt medel som gör att det går fortare.Jag klarar inte av att tex rida av honom under 30 minuter...stört omöjligt,man orkar inte och upphetsningen flrsvinner och likväl att man är våt när det väl har gått för mig....

• Svar på tråden min man är onormalt uthållig
  • Sexolog Camilla

Hej.

Om man inte är nöjd med sexlivet så är det viktigt att prata med sin partner om det. Är man inte är tydlig med vad man tycker om och vad man vill så kommer man inte att få det. Genom en öppen och ärlig kommunikation så kan sexlivet förändras. Upplever din partner att ni har ett problem? Prata om vad ni förväntar er av varandra, skuld-belägg inte någon eller någons handling utan berätta istället vad som skulle kunna göra sexlivet bättre, för båda. 

Hälsningar
    Camilla  

• Anonym (villhjälpa honom)

vi pratar om allt,och han säger att han önskar att han inte hade en sån sexdrift,och att han kunde fixa snabbisar, men även om han onanerar själv så tar det ca en halvtimme för honom,ren sex med olika ställningar och oralsex så får han kämpa i 2-3 timmar. jag har frågat hur jag ska kunna hjälpa honom,men han säger bara att han bara är sån och att han alltid varit sån. han har varit psykiskt misshandlad av sin föredetta och de har endast haft sex när det skulle bildas familj, kan det vara att han är osäker på sig själv och att det kanske låser sig för honom

• Sexolog Camilla

Begreppet sexdrift står för hur stor lust en person har och hur mycket sex som personen är intresserad av att ha. Det är därför skillnad på hög sexdrift och hög uthållighet. Om ni upplever uthålligheten och förmågan att ha sex i timmar som ett problem och om ni själva tror att det kan bero på att din partner tidigare varit psykiskt misshandlad så kan det också vara så. Men det framkommer först i samtal med psykolog. Ett förlag är att ni tar kontakt med en psykolog för samtalsstöd där möjligheten finns att ni går båda två på så kallade parsamtal. 

Hälsningar
    Camilla 

Svar på tråden min man är onormalt uthållig