Anonym (orkar inte) skrev 2012-09-09 07:49:23 följande:
Så Medikinet är Concerta bara att det verkar i nio timmar istället? Aha, ja då är jag med

Hur länge har du haft den? Strattera har jag testat, hände inte något alls förutom att min puls ökade något... Citolapram är det SSRI? Funderar på om man kan kombinera...
Medikinet och concerta är ungefär samma, det aktiva ämnet. sen har de olkia frisättning, det kan vara 20% direktverkande frisättning och resten långtids och i den andra tex 50-50. Sen finns det nån medicin med med tex 75% direktverkande och resten långtidsverkande. Det är bra om amn behöver en rikti boost för att komma igång på morronen och sen är lite mer självgående.
Jag kan inte exakta siffror så det kan hända det inte stämmer så lysna på läkare/sjuksyrra säger om det.
Känn efter när du behöver den bästa effekten och hur länge du vill ha det.
Jag ville inte ha för speedad effekt för länge på dagen och kunna vila just när det går ur för det blir ett litet antiklimax och jag ville inte det skulle bli när jag hade mycket att med läggning av barn.
har ätit medikinet i några månader, 4-5 tror jag. citolapram är ssri och ska gå att kombinera med medikinet. Men vet inte om det är den bästa ssri för adhd/add problematik men det är väl läkare som avgör det ihop med just dina problem och tillstånd.
Citolapram har hjälpt mig med stressen, känner inte av den så mycke, inte att jag klarar av att stressa fram i livet ännu mer utan,mer att jag inte känner mig stressad när det är mycket den stunden.
Det är min husläkare som har skrivit ut citolapram och läkaren på NP-enheten som har skrivit ut medikinet, de vet givetvis om vad den andra har gett men de håller isär sina åtagande.
Jag äter omega3 också, gör att jag orkar mycket mer och klarar av att tänka klarare. blir inte så rörigt i huvudet av det.
Har du testat Omega3? nu äter jag 3-4 stycken eye-q om dan. Förut åt jag Plus Epa. Var också bra.