• EeMe

Varför i hela fridens dagar är du så LAT att låter du ditt barn bajsa i blöjan?!?

Ja, varför?!? Det är ju jätteäckligt! Och det stackars barnet, hur mysigt är det med en nerbajsad blöja?!?

Kan ni inte tolka ert barn eller vad är det frågan om?

Jag vet många som faktiskt kan tolka och tydligt märker när det är dags och glatt säger "åh, nu bajsar hen". Varför tar man då inte ungen till toa????

Jo, man är LAT. Man vill inte ungen dess bästa utan man låter den smeta ner sig för att det tyligen är mer praktiskt och så kan man byta blöjan sen när det passar.

När jag berättar att min lille som nu är lite drygt sex mån bara bajsar på toa får jag höra både det ena och det andra. bla att det är ONATURLIGT?!?!? ehhh... what? Det är väl snarare onaturligt att bajsa i en blöja?

• Svar på tråden Varför i hela fridens dagar är du så LAT att låter du ditt barn bajsa i blöjan?!?
  • YokohamaNr2

Jag har lärt mig att inte provoceras av trådar som denna och att de skrivs  för att man själv vill känna dig duktig och bra. Så här ska du få lite beröm från mig. Duktiga du och duktiga ditt barn, klappa dig nu snällt på axeln och gläns i ditt utomordentliga moderskap

• Fru Darcy
    YokohamaNr2 skrev 2012-09-05 16:47:38 följande:
    Jag har lärt mig att inte provoceras av trådar som denna och att de skrivs  för att man själv vill känna dig duktig och bra. Så här ska du få lite beröm från mig. Duktiga du och duktiga ditt barn, klappa dig nu snällt på axeln och gläns i ditt utomordentliga moderskap

Hon har inte ens fött barn än!
  • EeMe
    YokohamaNr2 skrev 2012-09-05 16:47:38 följande:

Tack tack!

men du svarar inte på frågan!

Är den av dem som har en typ treåring som fortfarande har blöja?

• EeMe
    Höghus skrev 2012-09-05 16:49:52 följande:
    Hahahaha

Vad är så kul?
  • YokohamaNr2
    EeMe skrev 2012-09-05 16:50:46 följande:

Tack tack!

men du svarar inte på frågan!

Är den av dem som har en typ treåring som fortfarande har blöja?

Nej han blev blöjfri strax innan tre men det är väl i det senare laget antar jag inget jag bryr mig om så länge han mår bra
  • EeMe
    Fru Darcy skrev 2012-09-05 16:50:02 följande:

Hon har inte ens fött barn än!

Ehh... jo? Sitter med en livs levande och kravlandes son på golvet.. 
  • DragonWoman

Hört talas om sköt dig själv och skit i andra? Bra för dig att du är så lyhörd och duktig, men hoppa ner från dina höga hästar när du tycker andra är sämre eller lata. Ungar verkar inte direkt lida av att bajsa i en blöja Drömmer

Svininfluensavaccinet gör dig dum......
  • Mandarino

"På dagarna jobbar jag med ekonomi och om kvällarna med huset som kräver sin kärlek.".... Och så uppfostrat jag mitt barn med 2 år till godo så att h*n med förhoppning flyttar hemifrån vid 12 års ålder..

Lägg undan vinet nu EeMe

• Flickan och kråkan

Jajamensan. Jag är lat och utnyttjar blöjor . Jag tycker inte alls att det är onaturligt att EC:a, men nej, jag hade inte kunnat behålla förståndet och vara en bra mamma med två täta barn och samtidigt EC:a. Andra får göra som de vill, men blöjor är en av de saker jag absolut inte vill vara utan när jag får barn. Jag behöver bara två saker - bärsjal och blöjor . Du får jättegärna tycka att jag är lat. Vi är alla lata på olika sätt . Om det är onaturligt att gå i inplastad rumpa? Ja, visst är det det. Det är onaturligt att använda tampong och binda också, liksom att köra bil. Likt förbaskat tycker jag att det har sina fördelar för att jag är just lat . Jag tycker att föräldrar är lata som använder barnvagn och napp exempelvis och vi använder inte det. Det skulle dock aldrig falla mig in att tycka att andra är kassa föräldrar för att de gör det. De har valt en lättjefull väg. Jag en annan .

Svar på tråden Varför i hela fridens dagar är du så LAT att låter du ditt barn bajsa i blöjan?!?