• Anonym

Bra jeans för större?!

Jag har väldiga problem med att hitta jeans. Jag har stor mage, ganska kraftiga lår men smalare nertill. Det gör att hittar jag jeans som sitter bra i midjan så är dom slappa i benen. Så nu till min fråga vet ni några bra modeller för oss större tjejer har strl 48/50 i kläder. Gärna med mycket stretch i då de sitter bättre tycker jag. Är bara 22 så vill ju inte gå i för tantigt heller.

• Svar på tråden Bra jeans för större?!
  • Anonym

Zizzi har bra jeans i alla möjliga modeller :) Jag har 52 och har hittat jeans som jag tycker passa från zizzi.

• Anonym (Maria)

Jag håller med om att Zizzi har snygga jeans. Tyvärr är de lite dyra och inte särskilt bra kvalitet. De jeansen som jag har köpt för hälften av priset på t ex KappAhl håller mycket mycket längre. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-05 19:10:07 följande:
    Zizzi har bra jeans i alla möjliga modeller :) Jag har 52 och har hittat jeans som jag tycker passa från zizzi.

Okej, ska ta och kolla där. Jag har problem med att jag aldrig hitta bra jeans ofta blir det att dom kasar ner så man får ett lite fint häng.
  • Lilith Inanna
    Anonym skrev 2012-09-05 19:10:07 följande:
    Testa herrsidan, det är många som glömmer att man kan hitta godbitar där.

Jag gillar baggy jeans så ja köper på Lindex, kolla annars Cassells oxå!
  • Anonym
    Anonym (Maria) skrev 2012-09-05 19:13:37 följande:
    Jag håller med om att Zizzi har snygga jeans. Tyvärr är de lite dyra och inte särskilt bra kvalitet. De jeansen som jag har köpt för hälften av priset på t ex KappAhl håller mycket mycket längre. 

Är dom bra då? Jag tycker att deras är små i midjan? Eller vilken modell av dom brukar du köra på?
  • Anonym
    Lilith Inanna skrev 2012-09-05 19:14:08 följande:
    Testa herrsidan, det är många som glömmer att man kan hitta godbitar där.

Jag gillar baggy jeans så ja köper på Lindex, kolla annars Cassells oxå!

Okej, tack för tipset men jag är en riktig stuprörstjej. 
  • Anonym

Bonprix har många modeller också.

• Anonym (Maria)
    Anonym skrev 2012-09-05 19:14:31 följande:

Är dom bra då? Jag tycker att deras är små i midjan? Eller vilken modell av dom brukar du köra på?
    Jag har gått ner lite i vikt så jag är nere på strl 44-46, har precis köpt två par jeans på KappAhl, modellen heter June, jag köpte strl 46 nu. Jättesköna. Jag tycker inte att de är små i midjan, tvärtom. Men det kan ju hända att vi har lite olika kroppsform. Det är ju så olika det där. 
  • Anonym
    Anonym (Maria) skrev 2012-09-05 19:20:38 följande:
    Jag har gått ner lite i vikt så jag är nere på strl 44-46, har precis köpt två par jeans på KappAhl, modellen heter June, jag köpte strl 46 nu. Jättesköna. Jag tycker inte att de är små i midjan, tvärtom. Men det kan ju hända att vi har lite olika kroppsform. Det är ju så olika det där. 

Okej, ska nog ta en runda till kappahl snart då var ett tag sen jag var där.
  • cbordner

Håller med att kappahls större sortiment är superbra, har köpt där i stl 44-52 och alla passar hättebra tycker jag.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-05 19:15:25 följande:

Okej, tack för tipset men jag är en riktig stuprörstjej. 

Zizzi har supersköna stuprörs jeans som är supermjuka och ordentligt med stretch! Jag har inte haft några problem med kvalitén alls.
    Kappahl hatar jag tyvärr , iaf på xlnt avdelningen. Höga i midjan och känns inte speciellt moderna. 
  • Anonym

Tänk även på att du kan köpa dina jeans, som passar bra i midjan, och sedan gå till en skräddare som snabbt syr in benen och lägger upp - om det behövs. Då får du ett par som sitter bra. Köpte du kvalitetsjeans, så blir merkostnaden inte så stor om man räknar på hur länge du kommer att kunna ha dina jeans.

Svar på tråden Bra jeans för större?!