Anonym (här med) skrev 2012-09-06 11:27:11 följande:
Jag är i v. 39 nu och har också känt av mindre rörelser ett par dagar. Då jag var på kontroll i förrgår var hjärtljuden väl låga så jag fick åka på en ctg kurva. Den var bättre och de bad mig bara hålla koll på rörelser. 10 på en timme ska jag försöka få.

Har inte alls varit orolig hittills men i går på natten så kände jag ingenting alls hur jag än drack och buffade. Åkte in mitt i natten för säkerhets skull men även nya kurvan såg bra ut.
Igår på dagen kände jag riktigt bra rörelser mellan ca 9-10 och kring 16 tiden men efter det var det i princip lugnt igen tills 21 tiden och då var det inte stora rörelser heller. Hela natten har det varit lugnt, alltså ingenting alls och från och med förmiddagen fram till nu är det bara enstaka svaga rörelser jag känner...
Intalar mig att allt är bra iom att två kurvor ändå visat det....
Var på ultra för ca 2 veckor sedan och då sa de att det var mot mindre sidan med fostervatten. Kan detta påverka tro?
10 rörelser på EN timme? då skulle jag behöva åka in hela tiden då :S
Kräv att få ett ultraljud, så dom kan kolla flöde till navelsträngen osv, det gjorde jag, jag litar inte enbart på CTG. Och jo dom säger ju att när man har mindre fostervatten så förändras rörelserna, men hade jag vart du hade jag krävt ultraljud :)