• Sasssaa

Bebisens rörelser?

Jag går in i vecka 17+0 idag och har senaste veckan börjat ana att jag kan känna bebisen..
    För att möjligen få känna något så måste jag sitta stilla eller ligga ner, är jag uppe och går eller gör annat känns det ingenting.

Det känns som att det sprattlar till, som att en fisk rycker till (känns svagt) det hela går väldigt snabbt så när man vill känna efter lite mer så är det oftast kört.. känns inte heller som att det ska vara tarmarna, men man vet ju aldrig.
    Kan tillägga att det är min första graviditet så har ingenting att jämnföra med.

Kan det vara bebisen jag känner?
    Hur har ni upplevt bebisens första sparkar?
    hur och när har ni kunnat vara säker på att det var bebisen?
    och vilken vecka kände ni första sparkarna?

• Svar på tråden Bebisens rörelser?
  • viseversa

Jag är nästan helt säker på att det är bebisen du känner=). Dom första rörelserna känns som just sprattel. jag kände min första dotter i v 22 första gången. Var såå orolig innan dess. Visade sig dock att hon var en extreeeeeemt lugn bebis som inte rörde sig i onödan om hon inte måste=). Hon var lika lugn även efter födseln

Barn nr 2 kände jag i v 16. Sen var det full fast från morgon till kväll. Hon sparkade så hårt att jag inte kunde sova på nätterna. Fick halvsitta pga att hon tryckte ihop mina lungor så det kändes som jag inte fick luft. Hon var lika vild när hon var född och är det än!

Barn nr 3 kände jag i v 14. han var något mellanting mot vad systrarna var. En lagom "sparkig" bebis som hade tydliga sömnmönster redan i magen=). Han är nu en liten bestämd herre men ändå lätt att handskas med.  

• FruBlöjor

Jag tror att du upplever första sparkarna. Själv minns jag också hur svårt detta var. Jag förklarade känslan som "muskelryckningar" inifrånSkrattande. Kände första sparkarna kring v 22-24 eller något. Ganska sent. Hade moderkakan i framväg vilket dämpade känslan.
    Men senare i graviditeten kunde man inte missa livet i magenSkrattande

• Sasssaa
    FruBlöjor skrev 2012-09-05 19:53:58 följande:
    Jag tror att du upplever första sparkarna. Själv minns jag också hur svårt detta var. Jag förklarade känslan som "muskelryckningar" inifrånSkrattande. Kände första sparkarna kring v 22-24 eller något. Ganska sent. Hade moderkakan i framväg vilket dämpade känslan.
    Men senare i graviditeten kunde man inte missa livet i magenSkrattande
    Ja, ibland speciellt när jag ligger ner kan man mer beskriva det som "muskelryckningar". Sååå häftigt om det är bebisen som rör sig Skrattande
Svar på tråden Bebisens rörelser?