• Anonym (Fläskgnugget)

Skavsår på låren!!

Jag är inte överviktig, dock gravid. Har ett fysiskt arbete med arbetskläder som måste användas. När jag går mycket och blir svettig i ljumskarna så får jag skavsår längst upp på lårens insida och det gör så svinigt ont. Har kunnat avvärja det innan med cykelbyxor under arbetsbyxorna men nu verkar min gravida kropp vara hyperkänslig och inget jag provat har hjälpt... Ja, utom att gå sjukt bredbent förstås, men det är nog inte rätt sätt. Finns det någon salva el liknande man kan kleta på eller annat bra knep?? Har i detta nu blåsor av skavet och det är föga roligt.

• Svar på tråden Skavsår på låren!!
  • Yn84

ååh, jag brukar få slav om jag går med kjol när det är varmt ute.. sjukt obehagligt. Det hjälper alltså inte med cykelbyxor? Kan du inte prova andra arbetsbyxor?
    Annnars är kroppspuder mitt tips. Och se till att du är "torr" på skavsårsområdet, kanske behöver byta byxor 1-2ggr/pass och se till att de är ordentligt uppdragna så att det inte blir hud mot hud..

• Anonym (Fläskgnugget)
    Yn84 skrev 2012-09-05 22:14:00 följande:
    ååh, jag brukar få slav om jag går med kjol när det är varmt ute.. sjukt obehagligt. Det hjälper alltså inte med cykelbyxor? Kan du inte prova andra arbetsbyxor? Annnars är kroppspuder mitt tips. Och se till att du är "torr" på skavsårsområdet, kanske behöver byta byxor 1-2ggr/pass och se till att de är ordentligt uppdragna så att det inte blir hud mot hud..

Ingen möjlighet att byta byxor under normalt arbetspass eller byta modell på dem, arbetar på myndighet i fält med krav på rätt klädsel, samma oavsett kön. Ja, jag har dragit upp dem à la kameltå nu sista tiden men det hjälper inte riktigt, tror det är det förbannat täta och sträva tyget som skaver. Går en hård söm från grenen och ner på insidan som känns rakt igenom cykelbyxorna och efter man gått någon mil så är man både röd och svullen trots dem. Ska testa kropps/babypuder. Tack för tips! Tur man inte är gravid så ofta eller så länge
  • Anonym (Tips!)

Var på ett homeparty med en tjej som sålde sexgrejer och hon tipsade om ett silikonbaserat glidmedel! Hon hade väldiga problem med skavsår men fick ett tips om detta. En kompis som var med på partyt köpte glidmedlet - och tyckte det var fantastiskt! Mkt bättre än puder tyckte hon.

• Anonym (Love)
    Anonym (Fläskgnugget) skrev 2012-09-05 22:27:49 följande:

Ingen möjlighet att byta byxor under normalt arbetspass eller byta modell på dem, arbetar på myndighet i fält med krav på rätt klädsel, samma oavsett kön. Ja, jag har dragit upp dem à la kameltå nu sista tiden men det hjälper inte riktigt, tror det är det förbannat täta och sträva tyget som skaver. Går en hård söm från grenen och ner på insidan som känns rakt igenom cykelbyxorna och efter man gått någon mil så är man både röd och svullen trots dem. Ska testa kropps/babypuder. Tack för tips! Tur man inte är gravid så ofta eller så länge
    Du har ingen möjlighet att fodra byxorna med något mjukt tyg?
  • snusfia

bor i england och här finns det sprayer/krämer att köpa för det, kallas anti chafing thigh cream, måste finnas nåt liknande i sverige

One, Two Freddy's coming for you. Three, Four, better lock your door...
  • snusfia
    Anonym (Tips!) skrev 2012-09-05 22:32:17 följande:
    Var på ett homeparty med en tjej som sålde sexgrejer och hon tipsade om ett silikonbaserat glidmedel! Hon hade väldiga problem med skavsår men fick ett tips om detta. En kompis som var med på partyt köpte glidmedlet - och tyckte det var fantastiskt! Mkt bättre än puder tyckte hon.
    precis, silikon
    One, Two Freddy's coming for you. Three, Four, better lock your door...
Svar på tråden Skavsår på låren!!