• Anonym (Missnöjd)

SSK som vill bli läkare, hjälp! Frågor och råd!

Ligger sömnlös och funderar. Jag jobbar som sjuksköterska och har gjort i 2år nu. Trivs på jobbet men inte med mina arbetsuppgifter. Jag ville egentligen bli läkare men tröttnade på att plugga upp gymnasiebetyg och blev sjuksköterska i stället. Men jag är inte nöjd med det. Jag vill bli läkare och avundas dem varje dag på jobbet för att de jobbar med det jag drömt om sen jag var liten. Min fundering är nu, jag är 31år och behöver läsa ett naturtekniskt basår innan jag kan söka läkarprogrammet. Är det försent för mig?
    Jag kommer dessutom behöva jobba lite under utbildningen för att finansiera en del av mina studier, klarar man det? På sjuksköterskeprogrammet klarade jag att jobba mycket och fick ändå höga tentapoäng...
     Jag behöver råd här, är jag galen som funderar på att sadla om vid 31års ålder? 

Vill vara anonym då jag har arbetskamrater på forumet...

• Svar på tråden SSK som vill bli läkare, hjälp! Frågor och råd!
  • crossfit

Flera av mina kollegor började sent. Börjar du nu och blir klar vid 40 har du fortfarande 25 år kvar att arbeta.

• Anonym (Missnöjd)

Tack för ditt pepp! Jag vill verkligen detta och är väldigt rädd att jag blir bitter om jag fortsätter jobba med mitt nuvarande yrke. Jag träffar ju läkare och arbetar med dem dagligen och jag blir hela tiden påmind om att jag hellre vill jobba så. Är du läkare? Hur tuff är utbildningen?

• maddelin

Jag tycker absolut du ska satsa. Jag vill gärna plugga till syster, men känner att det bara får bli en dröm då mitt tredje barn kommer vilken dag som helst! Jag är 30 år. Jag beundrar dom som vill...... Kör på bara o lycka till!!!!

• crossfit

Utbildningen är lång och det blir mycket plugg men det är kul det med. Det är dock jobbigt att vara fattig länge. Du kan kanske jobba extra som syrra och dryga ut kassan lite.

• Anonym (Missnöjd)

Jag söker basår till vårterminen så utgår jag därifrån Synd att jag inte kom till skott med mina planer så jag kunde börjat nu. Men men

• crossfit

Nu får du lägga pengar på hög. Basåret är också krävande. Jag gick ett sådant. Skriv Högskoleprovet också. Öva mycket innan, det hjälper.

• Anonym (Missnöjd)
    crossfit skrev 2012-09-18 20:41:09 följande:
    Va roligt!
    Håll mig uppdaterad. Det kommer gå bra!

Det ska jag, har även kollat upp möjligheten att läsa de saknade kurserna på distans redan nu i höst. Haha man vill att allt ska ske på en gång när man väl satt igång
Svar på tråden SSK som vill bli läkare, hjälp! Frågor och råd!