• Nenne2

Flygrädd- Vågar jag flyga på kvällen?

Jag och min familj har bokat resa till Grekland i september. Tyvärr tycker ja inte att flygtiderna är så bra när vi flyger ner. Vi åker från Sverige kl 19.00 på kvällen och landar kl 00. För det första förlorar vi en dag på det. För det andra är jag väldigt flygrädd och inbillar mig att det är värre att flyga på kvällen/natten. Skulle bli glad om någon här har erfarenheter av kvällsflyg och kan dela med sig. 

• Svar på tråden Flygrädd- Vågar jag flyga på kvällen?
  • SVejsan

Inga problem då heller, Piloterna vet hur alla deras inflygningsinstrument och radiofyrar funkar, tror att turbulensen minskar samt det är färre fåglar som kan "köras på"...
    Varför inte ta tag och behandla flygrädslan med KBT (Vet att tex fritidsresor har en självstudiekurs man kan få hemskickad! Sök på deras hemsida). Det är betydligt farligare att åka Bil och tex vara i hemmet änn att flyga... 

• hannis

Kvällsflyg är jättebra när man reser med barn tycker jag. Vi flyger också till Grekland i september och har kvällsflyg. Vår son kan sova större delen av resan vilket är väldigt skönt för oss föräldrar. Förlorar en dag gör man ju inte eftersom man reser hem på kvällen/natten. Alltså lika mycket tid på resmålet som om man rest på morgonen.

Det är lika säkert att flyga på natten som att flyga på dagen. Kanske ännu bättre tom, inte lika många fåglar som kan flyga in i motorerna på flygplanet.

• Nenne2

Tack för era svar. Dessvärre flyger vi inte hem på natten utan kl 11.00 på dagen

Svar på tråden Flygrädd- Vågar jag flyga på kvällen?