• Niinis

vilken storlek i didriksson boardman set till 3 åring, 95 cm?

ska köpa ett set begagnat idag och måste bara snabbt veta om jag ska ta stl 100 eller 110? min dotter är 95 cm lång och väger 16 kg, hon har precis fyllt 3 år. hon har 104 i andra kläder, men även nått i stl 110. så blir 100 för litet? jag menar, i andra kläder skulle 100 vara för litet, 104 sitter precis. det är det rosa setet. Vad har ni andra fört storlek i dessa? tacksam för svar! :)

• Svar på tråden vilken storlek i didriksson boardman set till 3 åring, 95 cm?
  • Lindsey Egot the only one

Om det ska användas över vinteroverallen vid regn och slask i vinter hade jag valt den större så kan hon ha det hela nästa år också!

• Echo

100. Sonen är 92 cm och kan fortfarande ha sitt boardmanställ i storlek 80. 100 skulle vara STORT- i 110 tror jag inte han skulle kunna röra sig alls.

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Alisa
    Niinis skrev 2012-09-06 10:14:43 följande:
    tack!! tar den 100cm!
    Till våran dotter på 101 cm så ska vi köpa en i strl 100. Provade i butik och den var tillräckligt lång i ärmarna så det inte blir en glipa mellan ärm/vante när hon sträcker sig efter ngt. Gissar att 100 blir bra för er med. 
  • Fly20

Jag skulle säga 110. Min son är 95 cm och väger 13 kg. Han har stl 100 i sitt ställ. Han hade samma ställ förra året när han var 2,5 år. Visst var det lite atort förra året men inte alls för stort. Han har nu stl 98 i kläder. Ibland 104, men sällan. Boardman 100 sitter perfekt på honom nu.

Svar på tråden vilken storlek i didriksson boardman set till 3 åring, 95 cm?