• Anonym (Lisel)

Hur får man tillbaka spänningen i sängkammaren?

Har varit tillsammans med min sambo i c 2 år. De är bra förutom sexlivet som nästan är helt dött.

Jag skulle bli jättetacksam för alla tips och ideer.

Hur får man sexlusten tillbaka?
    Hur ökar man spänningen i sovrummet igen?
    Hur ska man krydda upp sexlivet?

Dela med er av alla era tips och ideer :D

• Svar på tråden Hur får man tillbaka spänningen i sängkammaren?
  • eMund

Har du testat att Googla? Måste finna massor med kul saker man kan beställa eller folk man kan träffa. Allt beror väl på vad man har för gränser och vad man är sugen på.

Oftast kommer tristessen av att någon inte riktigt vill så mycket och så varierat som den andra.... 

• Blake

Är det för att ni gör samma sak varje gång eller är det för det går för lång tid mellan gångerna?

• Anonym

I mitt fall var det samma sak. Berodde på att min sambo då var i en dålig fas i livet. Jag höll tillbaka passion i rädslan om att hon skulle känna sig tvingad till sex eller att vara mer påhittig i sängen. Vi pratade aldrig och det och det visadet istället deppig och kände sig bara mindre attraktiv. Hon kände senare att jag inte var nått spännande och sen dess har det gått utför för oss. Finns massa mer till det hela så klart men prata och var ärliga. Kan mycket väl vara så att någon av er är trött på att bli dominerad i förhållandet och att det speglar av sig i sexet.

• Anonym (Hm)

Varför dog erat sexliv från början? När började problemen och hur hade ni det innan?

Svar på tråden Hur får man tillbaka spänningen i sängkammaren?