magkatarr, Omeprazol och viktnedgång
Nu har jag varit hemma från jobbet i 4 dagar med magont, jag har pratat med min vårdcentral som sade att det var magkatarr. När jag läser om magkatarr står det att man ska kontakta läkare om man tappat mycket i vikt, jag har det senaste halvåret (?) gått ner 10-12 kilo(vad räknas som mycket?) och berättade det för telefonisten som inte trodde att det hade ett samband. Jag har också tappat betydligt mer hår än vanligt under lika lång tid. Jag har varit i kontakt med sjukvårdsrådgivningen som tyckte att jag skulle ta kontakt med min läkare igen vilket jag nyss gjort och de tyckte att jag skulle äta Omeprazol. Jag är väldigt orolig för biverkningarna och berättade det för telefonisten som bara svarade att hon själv äter dem utan problem.
Vad ska jag göra? Jag kan inte vara hemma från jobbet hur länge som helst!
Har någon erfarenhet av Omeprazol?
Vet någon ifall just viktnedgången, magontet och håravfallet har ett samband eller är det bara en slump att allt kommer ungefär samtidigt? Apotekspersonalen tyckte även dem att jag skulle kolla upp det men hur ska jag kunna göra det när jag inte får någon läkartid (eller jo, om 2 veckor har jag en tid men jag kan ju inte vara hemma i 2v utan intyg..)
Ska även tillägga att jag inte gjort någon större förändring i min livsstil som kan ha gjort att jag gått ner så mycket i vikt.