• LouiseB

Fin doppresent

Hej alla!
    Jag har blivit bjuden på ett dop och eftersom jag själv fått jättefina presenter till mina barn när de har döpts så vill jag gärna köpa något riktigt bra.

Jag fick ett tips av en kompis att köpa ett set sängkläder för bebisen (en liten flicka) från ett företag som heter Millefeuille- de tillverkar tydligen fina barnkollektioner som är ganska stilrena- själv är jag lite allergisk mot sängkläder som har en massa mönster och färger. Tydligen får man dem i en presentask.

Är det någon av er som köpt doppresent av dem? Hade ni blivit glada för ett sådant set när era barn döptes?
    Vad tyckte ni?
    ni hittar deras saker på www.millefeuille.se

Tacksam för snabba svar då dopet är ganska snart.

Tack på förhand
    Louise

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-06 15:45
    ja, det var just så jag tänkte, att det kan vara kul att sedan spara de första lakanen som ett litet minne, Tack för din kommentar!
    Louise

• Svar på tråden Fin doppresent
  • Duckan

Med tanke på att dottern sover med oss så nej, jag skulle inte vilja ha lakan i present.
    Skulle mer uppskatta en dekorationsmålad stol, ett smycke eller dyl.

• Duckan

Kanske är en bra present ändå när jag tänker efter. Det går ju att ärva vidare till barn och barnbarn vilket är roligt.

• u77

Den bästa doppresenten som ett av mina barn fick var en minikånken ryggsäck. 
    Snygg, hållbar och användbar i många år! 

• Duckan

Nja, de där muggarna etc var inte så värts fina måste jag säga beatricefattone.

• beatricefattone

Muggar? Det har de inte Duckan. Utan spargrisar och avtryckstavlor......???

• Höghus

Om du ska köpa sängkläder så försök luska hur bebisen sover. Inget av mina tre barn har sovit själva förrän de haft stor säng och alla fina sängkläder till babysäng ligger oanvända. Andra fina doppresenter är ju smycken eller böcker.

• lisacreutz

Jag röstar på Babyprints. inte lätt att hitta unika presenter i dagens massproducerade utbud. Nej Tack till sådant

• MissMary

Nu kanske dopet redan har varit, men till dop tycker jag om att ge bort något personligt gärna med namnet på eftersom dopet till viss dela hadlar om att barnet får sitt namn.

Dessutom tror jag på sakaer som håller lite längre. Tex böcker, smycken eller liknande. Har varit på dop där barn fått både kläder och skor och en tjej fick till och med en ny sittvagn. Det är väl inte sånt barnet vill ha? Det är ju föräldrarna som blir galada över sånt. Tycker det ska vara något av ett minne, något man akn ha länge om inte för alltid så leksaker och sådana prylar går också bort.

Det jag har kvar som jag fick när jag döptes är en jättefin spegel, en liten stol, ett guldhjärta av farmor (som nu är död) och  en in sagobok. Självklart fick jag säkert annat bös också men det har jag inte kvar nu. 

Lite så brukar jag tänka. Personligt och bestående. Men allt beror ju på hur nära man står.  

• LouiseB

Hej igen!
    Tack för alla trevliga svar! Jag har nu bestämt mig för att det blir sängkläderna. Fick se dem i verkligheten igår och de var helt underbara, tillverkade i supermjuk och glansig bomull. Förpackningen var jättesöt, en fin vit låda med vackra rosetter i sidenband. När man öppnade locket så låg sängkläderna lyxigt nedpackade i silkespapper med en söt lavendelpåse som doftade ljuvligt bredvid.

Jag känner mig jättenöjd med mitt val och kan varmt rekommendera millefeuille.se, skall nog passa på att köpa ett set vuxen- sängkäder själv så även jag kan sova som en prinsessa.

Tack återigen för alla hjälpsamma tips!

Louise

Svar på tråden Fin doppresent