• Nile84

17 månader och går inte än!

jag har en dotter sonm är 17 månader som inte vill släppa taget och gå, hon har inte riktigt bra balans men går ganska fort om man bara håller henne i en hand; har precis lärt sig resa sig och gå längs med möblerna! kryper gör hon inte heller utan hon hasar sig fram på rumpan, kan gå några meter mellan mig och min sambo, hon e väldigt försiktig och rädd av sig, spänner hela kroppen när man släpper henne, är så orolig att där e något som e fel på henne! är det någon som har eller har haft det som jag?

• Svar på tråden 17 månader och går inte än!
  • UlleGull41

Ja mitt fjärde barn var så idag är hon 10 år, var väldigt sen med ALLT och rädd och osäker. Gick först då hon var 18 månader och talade rent först vid 6 år. Är en idag en tjej som är rätt försiktig av sig men är väldigt duktig på annat:) Så jag tycker inte du ska oroa dig ännu. Barn är olika.

• dalejo

Oroa dig inte! Hon går ju faktiskt redan, i alla fall som du beskriver det, även om hon inte vågar släppa taget än. Men det kommer hon att göra när hon är mogen. Vår pojk gick inte själv förrän vid 20mån, läkaren på BVC kom med massa spydiga antydningar om att det var fel på pojken men jag sa bara åt henne och tagga ner, pojken kommer att gå när han är mogen vilket han alltså var vid 20 mån. Då reste han sig bara upp och gick en dag, nu vid 2,5 år går, springer och hoppar han helt normalt som alla andra barn i den åldern. Viss barn mognar lite senare än andra inom vissa områden. Vissa barn är mer modiga och kastar sig handlöst ut i världen och vissa är mer försiktiga.

Svar på tråden 17 månader och går inte än!