slitstarka byxor för barn i "hål på knät"-åldern
Vi har mestadels kört mjukisbyxor på sonen tidigare då han inte har varit så jätteförtjust i jeans. Nu fyller han snart 4, lekarna blir förstås allt vildare och minst 1 gång i veckan kommer han hem från dagis med hål på knäna. Så det är väl dags att byta till mer slitstarka material. Därför efterlyser jag era tips!
I storlek ligger han just nu på gränsen 98-104, 98 börjar bli i kortaste laget på benlängden så det är väl den större storleken jag ska rikta in mig på. Dock är han ganska smal så byxor som passar på längden är ofta alldeles för stora i midjan. Reglerbar midja är därför önskvärt. Bälte har han ibland men spännet glider ofta upp och skaver på magen, och så har han inte helt kontroll på att knäppa och knäppa upp ännu så för att underlätta toabesök så skippar vi det helst. I dessa "genustider" har jag konstaterat att tjejmodeller faktiskt har suttit bättre än killmodeller så jag har inget emot att handla på flickavdelningen om vi bara kan få slippa alla dessa hjärtan och blommor och krusiduller som jag personligen inte är så förtjust i
Så tipsa mig gärna om era favoritmärken och modeller som ni vet funkar för ett fysiskt aktivt barn! Gärna större variation än bara jeans, om det finns något. Eller varna för märken som inte funkar så bra.