• marla333

Pumpar ena bröstet pga sår, men hur ofta?

Kör med pump på ena bröstet för att avlasta då jag har sår på bröstvårtan. Men hur ofta ska jag pumpa det? Tänkte köra lika, alltså pumpa när bebisen ätit, men blir ganska tätt då liten vill äta en gång i timmen. Då gör jag inte annat än ammar och pumpar... Är rädd att bröstet som pumpas ska bli "efter", producera mindre mjölk och bli mindre... Nån som har tips?

• Svar på tråden Pumpar ena bröstet pga sår, men hur ofta?
  • Bina86

Jag tror att jag har svarat i en av dina andra trådar och vill då minnas att du har ett nyfött barn. Är så fallet så pumpa bröstet minst varannan timme när du är vaken(helst på natten också) Det är även lättare att få ut mjölk om du pumpar samtidigt som du ammar på det andra. Klarar du inte av det själv(för det kan vara svårt, beroende på pump såklart) så be tex din man om hjälp. En elektrisk pump är bäst det finns att låna på BB (ring dem). Tyvärr är det så det ofta ser ut med en nyfödd bebis det enda man gör är att amma och pumpa alternativt att enbart amma och amma. Försök att tänka att detta är en begränsad tid. Lycka till!

Svar på tråden Pumpar ena bröstet pga sår, men hur ofta?