• HeddaBigBum

Vaxa/plocka/färga ögonbryn- HJÄLP!

Nu måste jag ta tag i det här. Jag vill se bra ut trots att jag har en liten kille som kräver större delen av min tid. Time to take care of myself!

Jag tänkte färga håret- mörkare. Det kan min kompis hjälpa mig med. Men mina ögonbryn... de behöver plockas (oh boy do they need to be??) och färgas för att något sånär funka med håret. Min fråga:

Kan någon rekommendera ett bra ställe i Stockholm, söder om Stockholm. Jag är ute efter ögonbryn som ser naturliga ut... ingen båge som får mig att se förvånad ut hela tiden, och inte suuupertunna ögonbryn.

Någon som kan hjälpa???

Tack!!!!

• Svar på tråden Vaxa/plocka/färga ögonbryn- HJÄLP!
  • Tikka

Kan du inte göra det själv då? Be någon som är duktig om hjälp, de flesta plockar ju dock sina egna. Färga dem själv kan man också göra, billigare och man kan göra det när man får tid. En kompis till mig gör det ungefär var tredje månad och det blir jättefint.

• HeddaBigBum

jo, jag brukaDE göra allt det här själv, men nu har det gått ett bra tag sen sist att jag vill att det blir "rätt" gjort... sen kan jag ju underhålla det själv så att säga...

• MimmiLina

Plocka brynen själv hemma, finns ingen anledning att springa och lägga pengar på det.

Plocka inte ovanifrån, låt dom vara bredast närmast näsan. Högsta punkten ska vara ungefär mitt på ögonbrynet, sen ska dom tunnas ut ju längre bort från näsan du kommer.

Det fixar du!

• felix mamma

inte mycket har långt långt tjockt dummt hår..vill locka men orka inte det e för långt å för tjockt ska klippa av det tror jag

• felix mamma

hej här skulle inte mitt inlägg vara!!! vad blev fel???

• HeddaBigBum

LOL

Synd! Jag känner inte riktigt att jag orken för pet-plockande av ljusa-ljusa ögonbrynshår... men du verkar ju ha ett problem många tjejer vill ha- tjockt hår!

• Brollie

Jag brukar måla ögonbrynen som jag vill ha dem o plockar bort det som är utanför linjen!
    Om du ska färga hemma så kan jag rekomendera Swiss o par, den säljs på kicks o Åhlens tex. Det tar bara en minut. Tycker den bruna färgen blir mest naturlig.

Svar på tråden Vaxa/plocka/färga ögonbryn- HJÄLP!