• gammelsmurf

    Hur är det att ha svårt att bli gravid?

    Jag heter Emelie Andersson och går tredje året på kungsholmens gymnasium i Stockholm. Jag har sen en ganska lång tid tillbaka haft en dröm att bli barnmorska och det vill jag fortfarande eftersom jag är väldigt intresserad av yrket och dom arbetsuppgifter man har.

    Nu under sista året i gymnasiet gör vi projektarbete och jag har valt att skriva en bok om att försöka få barn, graviditeten, första bebistiden och allt som hör till. Boken ska inte bara framföra att allt är perfekt utan även komplikationer, jobbiga känslor och andra saker, vill att boken ska ge ett brett perspektiv. Tanken är också att jag skulle vilja ha ett kapitel som jag kallar "verklighetens upplevelser". Nu till min fråga:

    Jag söker kvinnor (eller män kanske för den delen också) som på något sätt skulle kunna tänka sig att medverka i min bok. Som jag tidigare skrev så vill jag föra fram alla sidor så har du upplevelser att dela med dig av, positiva eller negativa, så är det mer än välkommet. Hur är det att inte kunna få barn, hur orkar man fortsätta kämpa trots att det känns tufft?

    Är du intresserad av att hjälpa mig skulle jag bli jätteglad och då får du gärna höra av dig till mig. Hör gärna av dig om du har några frågor också.

    Skicka ett meddelande här på familjeliv eller skriv ett mejl till emelie1.andersson@hotmail.com

    Du kan även ringa eller smsa på 0735923391

    Glada hälsningar från Emelie

  • Svar på tråden Hur är det att ha svårt att bli gravid?
  • gammelsmurf
    mama90j skrev 2012-11-22 08:40:33 följande:
    Jag mejlar dig när jag sitter vid datorn.
    Det får du gärna göra! Vi hörs.
Svar på tråden Hur är det att ha svårt att bli gravid?